[Your shopping cart is empty

News

تغییر مرجع قیمت‌گذار خودرو، تغییری در قیمت‌ها ایجاد نخواهد کرد

پایگاه خبری فولاد ایران -  برخی کارشناسان خودرو تحلیل کردند؛

 

یکی از ایراداتی که همواره به شورای رقابت از‌سوی زنجیره خودروسازی در زمینه قیمت‌گذاری وارد است، نوع نگاه این شورا به مقوله قیمت‌گذاری بود.این شورا تلاش می‌کرد تا جلوی انحصار در بازار را بگیرد، در حالیکه زنجیره خودروسازی معتقد بود قیمت‌گذاری باید براساس قیمت تمام شده و هزینه‌های سر بار خودروسازان به‌خصوص هزینه‌های تحمیلی از‌سوی دولت باشد.

 

💢متاسفانه اراده قوی درباره اعلام قیمت‌گذاری جدید وجود ندارد، وزارت صنعت تنها تلاش کرد با تغییر مرجع قیمت‌گذاری از شورای رقابت به سازمان حمایت زمان بخرد. این در حالی است که زنجیره خودروسازی کشور امروز بیش از هر زمان دیگر به تصمیم‌گیری قاطعانه نیاز دارد.

 

💢تغییر مرجع قیمت‌گذاری از شورای رقابت به سازمان حمایت اقدام صحیحی بود که به‌دلیل عدم اعلام قیمت‌ها توسط مرجع جدید، ناقص مانده است. این مساله می‌تواند به مرگ خودروسازی منجر شود، چنانچه این اتفاق بیفتد راه اندازی مجدد آن علاوه‌بر هزینه، زمانبر خواهد بود.

 

💢با تغییر مرجع هم به این زودی‌ها تغییری در قیمت‌ها ایجاد نخواهد شد، دلیل این مساله این است که هیچ کس نمی‌خواهد تا این افزایش قیمت به نام او تمام شود؛ در‌حالی‌که وضعیت صنعت خودرو مساعد نیست و باید هر چه زودتر این مساله تعیین تکلیف شود زیرا تعلل در این روند می‌تواند این صنعت را به نابودی بکشاند.

 

💢دخالت رئیس‌جمهور و دستور وی در این زمینه می‌تواند راهگشا باشد. چنانچه پیش از این در جریان بحث قاچاق خودرو، ضرب‌الاجل وی به وزیر پیشین صنعت توانست گره آن مساله را باز کند.

 

اقتصادنیوز

Dec 2, 2018 10:12
Number of visit : 251

Comments

Sender name is required
Email is required
Characters left: 500
Comment is required