[Your shopping cart is empty

News

پولشویی؛ زاییده کمبود شفافیت اقتصادی

پایگاه خبری فولاد ایران - شکی نیست در کشور پولشویی وجود دارد. سیستم بانکداری و بودجه ای ما سوراخ و منفذ زیادی دارد و در چنین سیستمی چنین اتفاق هایی روی می دهد.

 

✏️ در مبارزه با پولشویی فقط بحث قانون نیست؛ زیرا عزم و جدیت چندانی برای جلوگیری از آن وجود ندارد. تحریم های بین المللی روش هایی را به کشور تحمیل و ما را با مشکل روبرو کرد که به همین سبب کارهای خلاف عرف انجام شد.

 

✏️ تناقض هایی در زمینه پولشویی در قانون مجلس شورای اسلامی وجود دارد. اگر رییس جمهوری به بانک مرکزی دستور دهد که بانک ها موظفند همه وام های پرداختی به مبلغ بیش از یک میلیارد تومان را در یک سایت قرار دهند، دو سوم بدهی ها برمی گردد.

 

✏️ یکی از روش های جلوگیری از پولشویی در مدیریت شبکه توزیع کالا قرار دارد. در کشور این شبکه شامل سه میلیون واحد صنفی است که در هیچ جای دینا وجود ندارد و اگر در اصناف، صندوق های فروش کالا را قرار دهیم که طبق آن مالیات بپردازند شاهد افت قیمت ها خواهیم بود.

 

✏️ سیستم ارزش افزوده مثبت ترین کاری بوده که تاکنون در کشور انجام شده است و با این کار شبکه بازار و واسطه ها از بین می رود اما ارزش افزوده در کشور مورد ظلم واقع شده است.

 

✏️در اقتصاد کشور ما پنهان کاری زیاد است که باید افشا شود و این، حلقه های اقتصاد پنهان را برملا می کند.

✍️ لطفعلی بخشی

اقتصاد برای زندگی

Dec 23, 2018 10:41
Number of visit : 356

Comments

Sender name is required
Email is required
Characters left: 500
Comment is required