[Your shopping cart is empty

News

راه نجات اقتصاد در سال 2019

پایگاه خبری فولاد ایران - هرساله رهبران کشور های سرتاسر دنیا در اجلاس سالانه مجمع اقتصادی جهانی که به نام داووس برگزار می شود شرکت می کنند تا در مورد مطالب مهمی که کشورها با آن درگیر هستند بحث و گفتگو نمایند و در این میان رسانه های اجتماعی و سایت های خبری به تجزیه و تحلیل موضوعات مورد بحث در این اجلاس می پردازند. سال پیش محور اصلی گفتگوهای داووس در مورد ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین بود که مطالب زیادی در مورد آن ایراد شد اما در اجلاس امسال مطلب خاصی در این مورد بیان نشد چراکه موضوعات مهم دیگری طی امسال مطرح بود.

به گزارش فولاد ایران، بیانیه رفراندوم برگزیت در سال 2016 ناامیدی هایی در دو موضوع جهانی شدن و انقلاب چهارم صنعتی به دنبال داشت. در طی دهه های اخیر مزایای فراوانی بابت جهانی شدن و پیشرفت های تکنولوژیکی نصیب اکثر ممالک توسعه یافته شده و آنها را از سطح متوسط فراتر برده ضمن اینکه نیاز به نیروی کار را در بیشتر بخش ها کمتر کرده و روند رشد تولید را نیز از مسئله افزایش سطح دستمزد جدا کرده است. در بیشتر بازارهای درحال توسعه نیز مردم احساس بهتری نسبت به پیشرفت های تکنولوژیکی دارند و وقتی تاثیر این دست آوردها را در دستیابی به اطلاعات، بازار، خدمات، اشتغال و رشد کارآفرینی می بینند، تنها نگران ادامه این روند در زندگی نسل های بعدی خود هستند.

یکی از موضوعات مهم در بحث ارکان جامعه حس اعتماد و اطمینان از روند رو به مثبت بودن زندگی است، اما در حال حاضر در اکثر اقتصادها این احساس وجود دارد که شانس افزایش جمعیت در نسل آینده کاهش پیدا کرده و افسار گسیختگی انقلاب چهارم صنعتی حس عدم اطمینان به آینده را در جوامع شکل داده است. قدر مسلم مدیریت جهانی شدن و انقلاب چهارم صنعتی در هردو ممالک توسعه یافته و در حال توسعه یکسان است و می بایست قراردادهای اجتماعی با اهداف مشترک و امنیت اقتصادی پایه ایجاد شود.

شکل گیری اقتصاد دیجیتال ابعاد جدیدی از "ایجاد ارزش" را مطرح کرده که کاملا مطابق با مفاهیم و معیارهای مرسوم نیستند. به طور خاص، شیوه جدید دارایی ها و فعالیت اقتصادی به خوبی درک نمی شود و سود و زیان مصرف کننده در آنها در نظر گرفته نمی شود.    

به عبارت دیگر، این سوال مطرح است که تکنولوژی های جدید چگونه می توانند بدون ایجاد فروپاشی و نارضایتی به شکوفایی مردم و اقتصاد کمک کنند؟ جواب این سوال آسان نیست و نیاز به درک مشترک و عینی چالش های کلیدی دارد که در اجلاس امسال داوس تحت بررسی قرار گرفته و در قالب موضوعات مختلف مطرح شد.

 

منبع: WEF

 

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

Feb 6, 2019 10:59
Number of visit : 632

Comments

Sender name is required
Email is required
Characters left: 500
Comment is required