[Your shopping cart is empty

News

جنگ قدرت‌ها در سالی که گذشت؛ ایام سخت حسن روحانی

پایگاه خبری فولاد ایران - 💢سال ۱۳۹۷ حتماً سخت‌ترین سال دولت شش‌ساله روحانی بود. روزهای بد روحانی از فردای انتخابات ۹۶ آغاز شد و روزهای بد دولتش از اواخر همان سال. خروج آمریکا از برجام کار را بر دولت تنگ‌تر کرد.

 

💢اما تنش‌های خارجی در مقابل فشارها و بحران‌آفرینی جریان‌های سیاسی داخل چندان به چشم نمی‌آمد. دولت در سال ۹۷ هم درگیر خروج آمریکا از برجام بود و هم تعلل و تاخیر اروپا در همکاری برجامی.

 

💢اما همان زمان از داخل هم تحت فشار بود. بارها وزرا برای پاسخگویی به سوالات تکراری و آنچه در حیطه اختیارشان نبود به مجلس خوانده شدند، بیش از پنج بار طرح عدم کفایت روحانی در مجلس به جریان افتاد و دست‌آخر مخالفان خواستار سپردن دولت به نهادها شدند تا ناکارآمدی دولت روحانی جبران شود.

 

💢در این میان روحانی آنجا که دستش می‌رسید با تندی جواب مخالفان را می‌داد و آنجا که منافعش حکم می‌کرد از در دوستی درمی‌آمد. در کابینه روحانی هم تنش‌ها برقرار بود اما در مقیاسی دیگر.

 

💢حلقه تنگ دور روحانی، گزینه احتمالی انتخابات ۱۴۰۰ را به سایه برد و خود آماده ساختن چهره‌ای جدید برای انتخابات آتی شد.

 

کشمکش قدرت، مهم‌ترین نقطه اشتراک و عامل همه رویدادهای سال ۹۷ است؛ در سیاست خارجی خروج ترامپ از برجام و دعوت مجدد ایران به میز مذاکره و تقابل اروپا یا آمریکا به دلیل قدرت‌نمایی بود و در عرصه داخل هم.

بیشتر بخوانید👇

goo.gl/k6bDxP

منبع: اقتصادنیوز
Mar 26, 2019 10:36
Number of visit : 496

Comments

Sender name is required
Email is required
Characters left: 500
Comment is required