[Your shopping cart is empty

News

هدف ترامپ تغییر رژیم در ایران نیست

پایگاه خبری فولاد ایران - ایران همچنان و به رغم تحریم های آمریکا به گروه حزب الله لبنان کمک های مالی و تسلیحاتی می رساند و به "حوثیان" یمن کمک های مالی و نظامی می کند و پشتیبان اصلی بشار اسد در جنگ داخلی سوریه است.

 

با وجود اعلام مقامات آمریکایی در ماه مارس سال جاری مبنی بر تاثیر مثبت تحریم های مربوط به بخش های بانکی، انرژی، حمل و نقل و هواپیمایی ایران، گروه "حزب الله" همچنان قدرتمندترین نیرو در لبنان است؛ حوثی ها در یمن به طور منظم به سربازان ائتلاف سعودی در مرز حمله می کنند و رژیم اسد در سوریه روز به روز قدرت خود را بیشتر تحکیم می کند.

 

پل پیلار افسر بازنشسته سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا سیا که هم اکنون استاد دانشگاه "جورج تاون" است، در این رابطه معتقد است: ایران با تحریم های آمریکا در تنگنای مالی است، اما هیچ شواهدی وجود ندارد که اثبات کند این تنگنا منجر به بازنگری ایران در سیاست خاورمیانه ای خود شده است.

 

ایران به جای تغییر سیاست، سیاست صبر و انتظار در پیش گرفته تا این توفان بگذرد. ایران منتظر نتایج انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا است .

 

سیاست ایران در خاورمیانه بر اساس میزان پولی که در اختیار دارد تعیین نمی شود، بلکه بر اساس آنچه که حکومت ایران بر اساس منافع امنیتی خود تشخیص می دهد، تعیین می شود."

 

بلومبرگ فارسی✔️

Apr 25, 2019 14:29
Number of visit : 388

Comments

Sender name is required
Email is required
Characters left: 500
Comment is required