[Your shopping cart is empty

News

صنعت فولاد چین بار دیگر با خطر مازاد ظرفیت تولید روبرو خواهد شد؟؟؟

پایگاه خبری فولاد ایران - به نظر می رسد که صنعت فولاد چین به سال ها زمان نیاز دارد تا توازن عرضه و تقاضا را در این بخش به دست آورد. آخرین آمار نشان می دهد در سه ماهه نخست سال 2019، تولید فولاد خام چین 9.9 درصد رشد سالانه داشته 231.07 میلیون تن ثبت شد. مارس سال جاری نیز تولید فولاد چین 80.33 میلیون تن بود که 10 درصد نسبت به مارس 2018 رشد داشته است. تولید فولاد چین در فصل نخست سال جاری بالا رفت و عملکرد فولادسازان آن نگران کننده بود.

به گزارش فولاد ایران،  سوددهی جذاب موجب رشد تولید کارخانه ها شده است. سال 2015 صنعت فولاد چین وارد دوره ای از ضرردهی شد و سال 2016 بخش عرضه اصلاحات ساختاری را آغاز نمود و سیاست کاهش ظرفیت تولید در دستورکار بود. از 2016 تا 2018 تولید فولاد خام چین در کنار این سیاست ها به آرامی بالا رفت و به ترتیب 1.2 درصد، 5.7 درصد و 6.6 درصد رشد داشت. سال گذشته سوددهی هر تن فولاد از هزار یوان هم بیشتر شد در نتیجه کسی حاضر نشد سوددهی بیشتر را نادیده بگیرد. اگر افزایش ظرفیت تولید کنترل نشود حتی اگر تقاضای فولاد بالا برود ظرفیت های تولید جدید منجر به مازاد می شوند.

از این رو کارشناسان معتقدند دولت چین باید امسال حواسش به میزان تولید باشد والا به هم خوردن توازن عرضه و تقاضا جدی خواهد شد.

منبع: steel mint

ترجمه: م. تابان شمال

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

May 19, 2019 11:11
Number of visit : 737

Comments

Sender name is required
Email is required
Characters left: 500
Comment is required