[Your shopping cart is empty

News

اقتصاد خوب ترامپ و نسبت آن با درجه محبوبیتش

پایگاه خبری فولاد ایران - جایزه بهترین چاپلوس امسال به مایک مولوانی، رییس اداره بودجه کاخ سفید می رسد که اخیرا پیش بینی کرد ترامپ در انتخابات 2020 پیروز خواهد شد. وی دلیل این پیش بینی را این طور بیان کرد که "مردم به کسی رای می دهند که دوستش ندارند اما او می تواند برایشان خوب باشد."

به گزارش فولاد ایران، مولوانی می داند که اکثر امریکایی ها علاقه ای به ترامپ ندارند اما رفتارهای ناپسند او را می بخشند چراکه با وجود او نرخ بیکاری در این کشور به کمترین سطح طی پنجاه سال اخیر رسیده، دستمزدها رو به افزایش گذاشته و رشد اقتصادی فراتر از 3 درصد رفته است. طبق نظرسنجی سی ان ان، 56 درصد امریکایی ها معتقد به مدیریت اقتصادی ترامپ هستند. این امر برخی دموکرات ها را عصبی کرده چراکه از زمان جنگ جهانی دوم هیچ رییس جمهوری در زمان رونق اقتصادی مجددا انتخاب نشده است. اقتصاد مهمترین دلیل نگرانی این دموکرات هاست. در عین حال، تفاوت های آماری بین طرز فکر امریکایی ها در مورد روند کلی اقتصاد و خوب بودن آن از نظر فردی مشاهده می شود. اقتصاد فردی افزایش دهنده میزان رای است و این در حالی است که اکثر امریکایی ها اقتصاد شخصی خود را ضعیف می دانند.

در تحقیقی که واشنگتن پست ارائه داده مشخص شده که اکثر حزب ها در امریکا اظهار می کنند "نظام اقتصادی در این کشور عمدتا به نفع کسانی است که بر سر قدرت هستند" تا سایر مردم و آمارهای رسمی اقتصادی وضعیت اقتصاد افراد را منعکس نمی کند. علی رغم شاغل بودن اکثر امریکاییها، سطح دستمزدها هنوز پایین است و با توجه به نرخ تورم دستمزدهای فعلی در سطح بسیار پایین تری نسبت به سال 2015 قرار دارند. کارگران قدرت چانه زنی ندارند و کاهش نرخ بیکاری نتوانسته تاثیر چندانی در روند بهبود دستمزد آنها داشته باشد. این در حالی است که هزینه های آموزش، مراقبت کودکان، مسکن و بهداشت رو به افزایش است و ترامپ در این زمینه نه تنها کاری از پیش نبرده بلکه آن را بدتر نیز کرده است. در عین حال، جنگ تجاری ترامپ سفره های روستاییان را کوچک تر کرده و با کاهش قیمت ذرت و سویا سطح درآمد کشاورزان تا 21 میلیارد دلار در سه ماهه اول امسال کاهش داشته و روند ورشکستگی آنها در حال شکستن رکورد است.

شاید حق با مولوانی باشد که گفته مردم به کسی رای می دهند که دوستش ندارند اما او می تواند برایشان خوب باشد. با این حال، اقتصاد ترامپ هنوز برای بیشتر امریکایی ها خوب نیست.

اگر دموکرات ها به نیازهای عملی اقتصادی فکر کنند و راه حل های واقعی در مورد آن ارائه دهند، مردم امریکا به سایر آمارهای اقتصادی در رأی گیری سال 2020 توجهی نخواهند داشت. آنها به سفره خود و آنچه ترامپ برایشان مهیا می کند نگاه می کنند.

منبع: Newsweek

 

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

May 22, 2019 11:50
Number of visit : 684

Comments

Sender name is required
Email is required
Characters left: 500
Comment is required