به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

احتمال کاهش تولید فولاد چین به 480 میلیون تن

به برآورد انجمن آهن و فولاد چین در ابتدای سال، تولید فولاد این کشور در سال 2008 به 520 میلیون تن خواهد رسید. با این وجود، مدیر بائواستیل معتقد است که این رقم به 480 میلیون تن کاهش می یابد. زیرا بسیاری از تولیدکنندگان داخلی به دلیل کاهش رشد اقتصادی، تنزل صادرات و کاهش محسوس تقاضای فولاد، تمام یا بخشی از ظرفیت تولید خود را متوقف ساخته اند.

قیمت های فولاد چین شدیدترین نوسانات را در سال جاری تجربه کرده و بعد از جهش زیادی که در نیمه اول داشت، ناگهان در نیمه دوم سقوط کرده است. قیمت های فولاد به طور متوسط بیش از 2000 یوان ( 293 دلار) هر تن از اوج خود تنزل کرده و حتی قیمت فروش برخی از اقلام به زیر قیمت تمام شده آن ها رسیده است.

کارخانجات چینی در کل، تولید خود را حدود 20 تا 30 درصد کاهش داده اند و اکثر آن ها دچار زیان های شدیدی شده اند. مدیر بائواستیل اظهار داشت کاهش تقاضا به افزایش یکپارچگی و ادغام موسسات فولاد کمک می کند که راه خوبی برای از بین بردن ظرفیت های اضافی است.

کاهش تولید فولاد باعث شده است معدن داران سنگ آهن نیز تولید خود را کاهش دهند. در هفته قبل، قیمت نقدی سنگ آهن های موجود در بنادر داخلی چین شاهد کاهش بیشتر قیمت ها بوده است.

شرکت FMG، سومین شرکت بزرگ معدنی سنگ آهن در استرالیا، اعلام کرده است که اجرای پروژه های خود را برای دومین بار در ظرف یک ماه به تأخیر خواهد انداخت. شرکت وال برزیل نیز اعلام کاهش تولید کرده است.

۲۰ آبان ۱۳۸۷ ۱۰:۵۶
تعداد بازدید : ۸۳۹
کد خبر : ۱۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید