به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

رشد جزیی قیمت قراضه وارداتی در ترکیه- 30/ 01/ 1390

مرکز خدمات فولاد ایران- آخرین شاخص قیت قراضه وارداتی ترکیه و هند که استیل ایندکس اعلام نموده نشانگر آن است که هر دو شاخص قیمت نسبت به هفته قبل کمی رشد داشته است. ترک ها به بازار باز گشتند و هند با بهبود تقاضای داخلی روبرو شد. شاخص قیمت قراضه در بازار داخلی امریکا ثابت ماند.

شاخص قیمت قراضه وارداتی به ترکیه برای قراضه سنگین کلاس 1 و2 خلوص 20-80 هفته اخیر یک دلار رشد داشت. بیشتر معاملات با عرضه کنندگان شرق امریکا بسته شده چون محصول اروپا با مشکل افزایش ارزش یورو مواجه شده است. قیمت این هفته 9 دلار از قیمت یک ماه گذشته ارزان تر است. هفته گذشته ترکیه یک محموله قراضه سنگین کلاس 1 و2 خلوص 20-80 انگلیس را 435 دلار سی اف آر خریداری نمود که مشابه قیمت یک هفته قبل بود و 5 محموله دیگر از قراضه امریکا را 445 تا 455 دلار سی اف آر معامله نمود که در کل معاملات وارداتی ترکیه هفته قبل  حدود 230 هزار تن بوده است.

قراضه خرد شده کانتینری در بازار واردات هند نیز 8/0 درصد رشد نموده به 479 دلار سی اف آر رسید که نسبت به یک ماه قبل 4 دلار ارزان تر است.

در بازار داخلی امریکا شاخص قیمت قراضه خرد شده ثابت بود و طی 4 هفته اخیر 2 دلار افت نشان داده است. ظاهرا افزایش تقاضای بازار صادرات رشد جمع آوری قراضه را جبران نموده است. قراضه خرد شده هفته گذشته 452 دلار هر لانگ تن بوده است. به نظر تجار داخلی علت ثبات قیمت ثابت بودن تقاضای داخلی است. همچنین اختلاف قیمت قراضه و فولاد بالاست و به نفع کارخانه ها می باشد. قیمت ورق با این که کمی کاهش داشته ولی هنوز در سطح مطلوبی است.

به نظر برخی شاید قیمت قراضه در امریکا کاهش یابد ولی همه موافق نیستند. تقاضای خرید قراضه صادراتی از جانب آسیا و حوزه مدیترانه رو به بهبود است. در میان مدت وضعیت بازار قراضه امریکا با ثبات است و به نظر برخی در صورت عدم افزایش تقاضای صادراتی، قیمت قراضه خرد شده کمی کاهش خواهد یافت.

ثبات قیمت نشانه ای از عدم اطمینان به بازار نیز می باشد و شاید قیمت ها در ماه مه افت داشته باشد.

همه در انتظار تغییر بعدی بازارند. چند روز گذشته قیمت قراضه در بازار داخلی ژاپن دو مرتبه کاهش داشت و بازار داخلی امریکا در ثبات است.  کارخانه ها افزایش قیمت را به مشتریان خود منتقل نمودند و با بهتر شدن شرایط جوی، آن ها می توانند تمام قراضه مورد نیاز خود را بخرند به ویژه با توجه به کندی خرید ترکیه.

۳۰ فروردین ۱۳۹۰ ۰۸:۵۸
تعداد بازدید : ۶۶۱
کد خبر : ۱۰,۰۳۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید