به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار آشفته فولاد در چین- 31/ 01/ 1390

مرکز خدمات فولاد ایران- بازار فولاد در چین هفته گذشته بسیار آشفته بود و قیمت ها در نوسان. بازار فولاد این کشور هفته جاری نیز از ثبات چندانی برخوردار نیست. مشخص نبودن وضعیت اقتصادی، دلیل این امر ذکر شده است.

قیمت معاملات فیوچرز میلگرد روز جمعه پس از اعلام خبر افزایش نرخ تورم و رشد تولید ناخالص داخلی، به شدت کاهش یافت. افزایش مجدد نرخ ذخیره احتیاطی در روز شنبه نیز بر نگرانی دست اندرکاران افزود. به دنبال این امر قیمت نقدی ورق گرم روز دوشنبه کاهش یافت اما سپس مجددا بهبود یافت. قیمت میلگرد نیز طی این مدت نزولی بوده است.

کارخانه ها نسبت به تعیین قیمت محصولات ماه مه خود محتاطانه عمل می کنند. کارخانه آنشان هفته گذشته قیمت درب کارخانه محصولات ماه مه خود را پایین آورد که این امر منجر به افزایش خرید تجار شد. گزارش ها نشان می دهد  که بائو استیل هم قیمت محصولات خود را کاهش داده است.

اگرچه مازاد ظرفیت هنوز هم برای چینی ها مشکل ساز است اما موجودی انبارها طی هفته گذشته کمی پایین آمد. تولید فولاد خام در چین در فصل اول سال جاری رشدی 9 درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده و این روند در ماه آوریل نیز ادامه داشته است.

صادرات فولاد از چین بخشی از فشار مازاد ظرفیت را بر بازار این کشور پایین آورده است. آمار منتشره توسط اداره گمرک چین نشان می دهد که حجم صادرات محصولات تمام شده این کشور در فصل اول 20 درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل بوده است. البته حجم سفارشات اخیرا کاهش یافته که می تواند نشانگر افت صادرات در آینده باشد.

۳۱ فروردین ۱۳۹۰ ۰۹:۱۳
تعداد بازدید : ۶۵۸
کد خبر : ۱۰,۰۳۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید