به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

ورق وارداتی ارزان قیمت و تاثیر آن بر بازار اروپا- 31/ 01/ 1390

مرکز خدمات فولاد ایران- قیمت ورق در شمال غرب اروپا هفته های اخیر به دلیل تقاضای پایین داخلی و قیمت رقابتی محصولات وارداتی کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا نزولی بوده است. کارخانه های مرکز و شرق اروپا ورق گرم ماه مه را 570 تا 580 یورو درب کارخانه عرضه کرده اند و نقاط خارج از جنوب اروپا قیمت های ارزان تر نیز پیشنهاد می دهند. مدت زمان تحویل در بازار داخلی حدود 6 تا 8 هفته است.

ورق اوکراین، روسیه و هند 550 تا 560 یورو تحویل آنتورپ است ولی از سال گذشته تاکنون کسی تمایل به واردات ندارد. چون با رسیدن محموله های وارداتی به بازار، محصول داخل ممکن است ارزان تر شود. ورق گرم پیشنهادی هند در صورت معامله، تا اواخر ژوئن یا اوایل جولای وارد بازار منطقه می شود که یک ماه از محصول چین زودتر می رسد. از طرفی محصول روسیه نیز کیفیت مورد نظر خریداران اروپایی را ندارد.

قیمت های پیشنهادی ارزان واردات بر بازار ورق سرد نیز فشار آورده قیمت های پیشنهادی بین 640 تا 660 یورو هر تن تحویل روی اسکله است. ار نرخ یورو نسبت به دلار در سطح فعلی باقی بماند، این قیمت پایین ترین سطح قیمتی است که در ماه های آتی خواهیم دید.

قیمت ورق در جنوب اروپا نیز طی ماه گذشته به دلیل پایین بودن تقاضا و نوسان نرخ ارز 60 تا 70 یورو هر تن کاهش یافت.

پایین بودن قیمت پیشنهادی ورق وارداتی از کشورهایی که ارز رایج شان دلار بوده بر قیمت ورق در بازار داخلی اروپا نیز تاثیر گذاشته است. در پی کاهش ارزش دلار، کارخانه ها در اروپا نیز ناچار به پایین آوردن قیمت محصولات خود شده اند. حتی اگر ارزش دلار همچنان نزولی باشد، کارخانه ها در اروپا قادر به پایین آوردن بیشتر قیمت محصولات خود نخواهند بود. با توجه به پایین بودن موجودی انبارها، احتمالا خریداران وارد بازار خرید خواهند شد.

قدرت رقابت ورق ترکیه از نظر قیمت و مدت زمان تحویل بیشتر از دیگر کشورها است. در حال حاضر کارخانه ها در ترکیه خواستار فروش ورق گرم برای تحویل در اواخر ماه ژوئن در قیمت 746 تا 760 دلار هر تن سی آی اف هستند. امکان خرید ورق گرم چین هم در قیمت 550 تا 560 یورو هر تن سی آی اف در بازار وجود دارد اما مدت زمان تحویل این محصول اواخر ماه آگوست می باشد. کارخانه ها در بازار داخلی نیز قیمت 570 تا 580 یورو هر تن درب کارخانه را برای ورق گرم تحویل ماه ژوئن پیشنهاد می دهند. آنها همچنین خواستار فروش ورق سرد در قیمت 640 تا 650 یورو هر تن درب کارخانه هستند. قیمت پیشنهادی ورق سرد ترکیه 630 یورو هر تن سی آی اف و چین 620 یورو هر تن سی آی اف است.

۳۱ فروردین ۱۳۹۰ ۰۹:۱۴
تعداد بازدید : ۶۵۷
کد خبر : ۱۰,۰۳۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید