به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

امید به بهبود بازار بیلت سی آی اس- 31/ 01/ 1390

مرکز خدمات فولاد ایران- شرایط بازار بیلت در منطقه سی آی اس طی هفته جاری بسیار متغیر بوده است. در کل دست اندرکاران موفق به ثابت نگاه داشتن قیمت ها در بازار شدند. در حالی که قیمت پیشنهادی بیلت صادراتی از دریای آزوو و بنادر شرق این منطقه طی هفته گذشته ثابت بود، برخی از کارخانه ها در منطقه دریای خزر به دنبال بالا بردن قیمت پیشنهادی خود بودند.

عده ای از فعالان بازار بر این باورند که وضعیت قیمت ها طی دو هفته آینده، تعیین کننده روند قیمت ها در آینده خواهد بود. برخی از خریداران خرید خود را به تعویق انداخته اند این در حالی است که عده ای از کارخانه ها با توجه به ثبات قیمت قراضه پیش بینی می کنند که قیمت بیلت افزایش یابد. در این میان تقاضای خرید بیلت سی آی اس در خاورمیانه، ترکیه، شمال و غرب آفریقا و خاوردور بالاست. اما خریداران با پیش بینی افزایش عرضه قراضه و افت قیمت این محصول به دنبال پایین آوردن قیمت بیلت هستند.

البته پیش بینی می شود که رکود بازار در منطقه دریای سیاه و آزوو که از اوایل آوریل آغاز شده طی هفته جاری نیز ادامه داشته باشد. در حال حاضر تنها الکترواستال قیمت پیشنهادی خود را 5 تا 10 دلار هر تن کاهش داده است اما دیگر عرضه کننده ها قیمت پیشنهادی خود را در 605 تا 610 دلار هر تن فوب ثابت نگاه داشته اند.

اگر چه هنوز تمام کارخانه ها فروش محصولات ماه آوریل خود را به پایان نرسانده اند اما عده ای از آنها فروش محصولات ماه مه را آغاز کرده اند. گزارش ها نشان می دهد که کارخانه آرسلورمیتال خواستار فروش بیلت ماه مه خود به ترکیه در قیمت 605 دلار هر تن فوب بوده است. یکی از کارخانه ها در بلاروس نیز قیمت 635 دلار هر تن فوب اودسا را برای بیلت ماه مه پیشنهاد داده است اما هنوز معامله ای در این قیمت بسته نشده است.

کارخانه مت اینوست نیز آخرین بار بیلت ماه آوریل خود را در قیمت 600 دلار هر تن فوب معامله کرده است. برخی از کارخانه ها نیز این محصول را در قیمت 600 تا 605 دلار هرتن به فروش رسانده اند. اما در حال حاضر تولیدکننده ها سیاست انتظار در پیش گرفته و تمایلی برای فروش بیلت در قیمت کمتر از 600 دلار هر تن فوب را ندارند.

پس از رکودی دو هفته ای، سرانجام عرضه کنندگان بیلت از دریای خزر وارد بازار شده و خواستار فروش محصولات ماه مه خود هستند. در حال حاضر امکان خرید بیلت در قیمت 605 تا 610 دلار هر تن فوب آستاراخان در بازار وجود دارد. در این میان قزاق ها نیز خواستار فروش بیلت ماه مه در قیمت 640 دلار هر تن فوب هستند که رشدی 40 تا 45 دلاری را در هر تن نسبت به اواخر ماه مارس تجربه کرده است.

هنوز تقاضای خرید در این منطقه بالا نرفته است. اگر چه موجودی بیلت در ایران پایین آمده اما خریداران در انتظار بهبود بازار مقاطع نشسته و هم اکنون تمایلی برای خرید ندارند. پیش بینی می شود که شرایط به زودی تغییر کرده و بازار به ثبات برسد.

احتمالا فروش بیلت ماه مه روس ها هفته آینده آغاز خواهد شد. اکثر خریداران آسیایی تمایلی برای خرید در قیمت بیشتر از 650 دلار هر تن سی اند اف ( 625 تا 630 دلار هر تن فوب) ندارند. اما بیشتر تجار خواستار فروش در قیمت 670 تا 675 دلار هر تن سی اند اف هستند. احتمالا کارخانه اوراز نیز قیمت 645 دلار هر تن فوب را پیشنهاد خواهد داد.

۳۱ فروردین ۱۳۹۰ ۰۹:۱۶
تعداد بازدید : ۶۷۰
کد خبر : ۱۰,۰۴۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید