به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

رکود بازار واردات میله گرد در جنوب اروپا

میله گرد های وارداتی هنوز مسیر خود را برای ورود به جنوب اروپا باز نکرده اند. اگر چه قیمت های وارداتی کاهش یافته است ولی آن ها کمابیش همسطح قیمت های داخلی و یا حتی گاهی بالاتر از قیمت های داخلی هستند.

میله گرد ترکیه در این منطقه خریداری ندارد. بنابراین ترکیه مجبور است محصولات خود را به خاور دور صادر کرده و یا در بازار داخلی این کشور به فروش برساند. بنا بر اظهار یکی از فعالان بازار، قیمت های وارداتی چندان پایین تر از قیمت های داخلی نبوده و نمی تواند جذب مشتری کند. حتی در برخی موارد قیمت های داخلی پایین تر است. همچنین دوره های تحویل طولانی مدت باعث می شود که خریداران، کمتر به سراغ کالاهای وارداتی بروند.

ضعف تقاضا و کمبود منابع مالی که هنوز مشکلات اصلی به حساب می آیند، باعث کاهش قیمت ها شده و وارد کنندگان را از فعالیت باز داشته است. یکی از تجار یونانی اظهار داشت: " اهمیتی ندارد که قیمت فولاد در چه پایه ای است، بلکه مهم آن است که شما بتوانید کالایی را به فروش رسانده و وجه آن را دریافت کنید. بانک ها اعطای اعتبار را متوقف ساخته و کمر به تخریب بازار بسته اند."   

در حال حاضر میله گرد و مفتول از مش وارداتی در جنوب اروپا در حدود 300 تا 400 یورو هر تن سی آی اف پیشنهاد می شود. البته تقاضا برای مفتول پایین تر و سفارش برای آن کمتر است.

از آن جایی که احتمال می رود قیمت های داخلی در ماه آینده کاهش بیشتری یابد، می توان پیش بینی کرد که بازار واردات  در آینده نزدیک بهبود پیدا نکند.   

۱۴ اسفند ۱۳۸۷ ۱۲:۲۵
تعداد بازدید : ۹۵۷
کد خبر : ۱,۰۲۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید