به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

پیش بینی کاهش 25 درصدی قیمت سنگ آهن

به پیش بینی یکی از موسسات مستقل، قیمت سنگ آهن برای سال 2009 احتمالاً 25 درصد نسبت به سال قبل کاهش خواهد یافت. در دو تا سه سال آینده نیز این قیمت احتمالاً تا 20 درصد دیگر تنزل می یابد. ولی پس از سه سال، وضع تقاضا و قیمت ها بهبود خواهد یافت.

براساس پیش بینی کارشناسان، بیشترین کاهش تقاضای سنگ آهن از طرف خریداران کوچک است. در واقع تقاضای سنگ آهن چین کاهش زیادی نخواهد یافت. یک مسئله این است که با کاهش قیمت، معادن کوچک سنگ آهن در چین دیگر اقتصادی نخواهند بود و تعطیل می شوند. در ماه ژانویه نزدیک به 60 درصد از این معادن با همین مشکل روبرو بوده اند. بنابراین تولید داخلی چین تنزل خواهد یافت و این روند برای 4 تا 5 سال ادامه می یابد. به همین علت تقاضای سنگ آهن وارداتی چین کاهش زیادی نشان نخواهد داد.

با توجه به این تحلیل ها، پیش بینی می شود که قیمت سنگ آهن 25 درصد کاهش یابد. البته برای برزیل این کاهش بیشتر خواهد بود. علت این امر، تفاوت در هزینه حمل است. برخی دیگر از کارشناسان پیش بینی می کنند که کاهش قیمت سنگ آهن تا 40 درصد باشد و به سطح قیمت های سال 2007 نزدیک گردد. آخرین اخبار حاکی است که چینی ها مذاکرات را با درخواست 40 درصد کاهش آغاز کرده اند.       
۱۴ اسفند ۱۳۸۷ ۱۲:۲۶
تعداد بازدید : ۹۸۸
کد خبر : ۱,۰۲۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید