به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار میلگرد تونس در رکود- 22/ 02/ 1390

مرکز خدمات فولاد ایران- تقاضای میلگرد در تونس اخیرا نزولی بوده ولی قیمت بیلت رو به بالاست. نوردکاران موجودی انبار ها را ماه گذشته بالا بردند و بعید است به زودی تقاضا بهبود یابد.

در ماه مارس بازار میلگرد تونس با کمبود میلگرد مواجه شد چون قیمت ها خیلی پایین بود و تولید کننده ها با توجه به ثابت نگه داشتن قیمت ها توسط دولت هیچ سودی نمی بردند. از طرفی تنش سیاسی نیز تقاضا را کاهش داد. با این حال اواخر مارس قیمت ها 8 تا 10 درصد رشد داشت و فعالیت بازار افزایش یافت.

تقاضای آوریل بالا بود چون ماه های قبل عرضه خیلی محدود بود. حال تقاضا مجددا کاهش یافته است. از این رو نوردکاران نیز تمایلی به خرید بیلت ندارند. تنش های سیاسی بر میزان سرمایه گذاری ها اثر گذاشته ولی میلگرد کمی تقاضا دارد. نورد کاران با توجه به قیمت بالای بیلت سودی نخواهند برد.

ماه گذشته برخی از نوردکاران تونسی بیلت را 620 تا 630 دلار سی اف آر سفارش دادند ولی چون قیمت ها تا 30 دلار بالا رفته بعید است این محموله ها به دست خریداران برسد.

قیمت فعلی بیلت در این کشور 665 تا 675 دلار سی اف آر است. اگر شرایط تغییر نکند نوردکاران تونسی شاید تا ماه رمضان وارد بازار بیلت نشوند و تولید را کاهش دهند تا موجودی بیلت داشته باشند.

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۰۹:۰۳
تعداد بازدید : ۴۹۱
کد خبر : ۱۰,۳۸۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید