به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

روس ها و واردات قراضه

در پنجمین سمینار بین المللی بازار قراضه های آهنی و غیر آهنی که هفته گذشته در مسکو برگزارشد، بسیاری اظهار داشتند به دلیل کاهش تولید فلزات در روسیه، احتمال دارد این کشور در آینده نزدیک تبدیل به وارد کننده قراضه گردد.

کارخانجات فولادسازی روسیه در غرب و شمال غربی این کشور احداث شده اند که نزدیک به مرزهای اروپاست. به همین دلیل احتمال می رود این واردات، از شمال اروپا صورت گیرد. از طرف دیگر از آن جا که به دلیل رکود اقتصادی، قراضه جمع آوری شده در اروپا مشتری ندارد، عرضه کنندگان قراضه در اروپا به فکر صادرات این کالا هستند. این در حالی است که قیمت قراضه در اواخر فوریه حدود 15 درصد از قراضه روسی ارزان تر بوده است.

در حال حاضر کارخانجات شمال غرب روسیه سفارشات خوبی برای احداث خطوط لوله گاز سیبری دریافت می کنند. به همین دلیل خریدار قراضه هستند. البته حجم تقاضا از این کارخانه ها حدود 42 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

در هر حال، در شرایط فعلی قراضه اروپا ارزان تر از قراضه داخلی روسیه برای کارخانجات این کشور است. به همین علت احتمال دارد در صورت ادامه وضعیت موجود، روس ها که همیشه صادر کننده قراضه بوده اند، تبدیل به واردکننده این کالا شوند.

۱۵ اسفند ۱۳۸۷ ۱۱:۲۶
تعداد بازدید : ۱,۰۶۰
کد خبر : ۱,۰۳۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید