به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کمبود برق و صنعت فولاد چین- 25/ 02/ 1390

مرکز خدمات فولاد ایران- مقامات انجمن آهن و فولاد چین بر این باورند که در ماه های پیش رو تولید فولاد چین در نتیجه بحران کمبود برق کاهش می یابد و تقاضای زغال سنگ کشور را پایین می آورد.

فولاد سازان چین با افزایش ابهامات در بازار مواجه اند و تولید آن ها به هر گونه رشد قیمت مواد اولیه و شدت یافتن محدودیت ها در سیاست پولی دولت واکنش شدید نشان خواهد داد.

به نظر این انجمن قطعی های برق سرعت ادغام ها را در صنعت فولاد چین بالا می برد چون کارخانه های کوچک یا کم کارآمد را وادار به تعطیلی می نماید.

تولید کنندگان فولاد ساختمانی و مواد شیمیایی و کسانی که خطوط تولید فرسوده دارند در بالای لیست قطعی های برق قرار خواهند داشت.

تولید فولاد چین در ماه های آتی کاهش می یابد از این رو رشد تقاضای کک کاهش می یابد. همیشه صنایع وابسته به انرژی و صنایع آلوده کننده محیط زیست یکی از گزینه های اول برنامه های قطعی برق هستند. برخی کارشناسان از یک بحران شدید در عرضه برق و تولید فولاد چین خبر داده اند که بر قیمت سنگ آهن و زغال سنگ جهان تاثیر شدیدی خواهد گذاشت.

در دراز مدت بین سال های 2011 تا 2015 سرعت رشد مصرف فولاد در چین کاهش می یابد به سالانه 6/2 تا 6/4 درصد خواهد رسید. نرخ رشد اقتصادی 7 درصد خواهد بود. در حالی که 5 سال گذشته نرخ رشد سالانه 12 درصد بوده است. استفاده بیشتر از تکنولوژی روز نیز به کاهش نیاز کک در چین کمک خواهد کرد.

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۰۸:۰۲
تعداد بازدید : ۵۸۶
کد خبر : ۱۰,۴۱۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید