به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کاهش فشار واردات ورق در شمال غرب اروپا- 27/ 02/ 1390

مرکز خدمات فولاد ایران- با توجه به افزایش ارزش دلار در برابر یورو، فشار واردات ورق بر بازار شمال غرب اروپا کاهش یافته است.

اگر چه در حال حاضر امکان خرید چند محموله در بنادر آنتورپ وجود دارد اما ورق های جدیدی که وارد این بندر می شوند از قدرت رقابت پایینی برخوردارند. کارخانه ها در هند قیمت 540 تا 550 یورو هر تن را برای ورق گرم پیشنهاد می دهند این در حالی است که امکان خرید ورق سرد از چین در قیمت 620 تا 630 یورو هر تن سی اف آر برای تحویل در ماه سپتامبر وجود دارد. با توجه به مشخص نبودن روند آینده قیمت ها نگرانی هایی در میان انبارداران به وجود آمده است.

حجم معاملات در بازار نقدی کاهش یافته. عده ای اظهار داشته اند که امکان خرید ورق گرم از برخی از کارخانه ها در قیمت 580 یورو هر تن درب کارخانه وجود دارد. کارخانه ها در اسلواکی، صربستان و مجارستان هنوز هم قیمت 570 تا 580 یورو هر تن درب کارخانه را پیشنهاد می دهند.

تا زمانیکه کارخانه های اتومبیل سازی در شمال غرب اروپا قراردادهای نیمه دوم سال خود را نبندند، روند قیمت ورق در این منطقه طی فصل سوم مشخص نخواهد شد. کارخانه ها به دنبال افزایش 50 تا 60 یورو هر تن قیمت قراردادهای خود هستند اما دست اندرکاران بر این باورند که امکان انجام معامله در این قیمت ضعیف است.

سطح موجودی انبارها پایین می باشد و خریداران باید به زودی وارد بازار خرید شوند. به دنبال این امر پیش بینی می شود که کارخانه ها موفق به فروش ورق فصل سوم خود در قیمت 580 تا 600 یورو هر تن درب کارخانه بشوند.

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۰۹:۱۶
تعداد بازدید : ۵۸۵
کد خبر : ۱۰,۴۴۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید