به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بهبود بازار مقاطع در ترکیه- 27/ 02/ 1390

مرکز خدمات فولاد ایران- قیمت مفتول صادراتی در ترکیه درمقایسه با قیمت 700 تا 710 دلار هر تن طی اواخر ماه آوریل افزایش یافته و در حال حاضر به 730 تا 770 دلار هر تن فوب رسیده است. سطح تقاضا در بازار داخلی و صادراتی بالاست و بسیاری از کارخانه ها فروش محصولات ماه مه و ژوئن خود را به پایان رسانده اند.

به منظور انجام تعمیرات برخی از کارخانه ها تولید خود را طی چند هفته آینده کاهش خواهند داد که این امر می تواند منجر به کمبود موجودی شده و به رشد قیمت ها در بازار طی چند هفته آینده کمک کند.

حجم معاملات در بازار مفتول از ابتدای سال جاری تا کنون بالا بوده و بازار این محصول بهتر از میلگرد بوده است. این در حالی است که حجم فروش مفتول طی دو سال گذشته پایین بوده. آمریکا، آفریقا و اروپا مقاصد صادرات مفتول ترکیه هستند.

رشد قیمت پیشنهادی قراضه و کمبود بیلت در بازار داخلی منجر به بهبود بازار مقاطع شده است. قیمت پیشنهادی بیلت اواخر هفته گذشته نسبت به قیمت 660 دلار هر تن افزایش یافت و به 665 تا 670 دلار هر تن رسید. به دنبال این امر احتمال رشد قیمت میلگرد نیز در بازار وجود دارد.

همچنین بازار مقاطعی همچون نبشی و ناودانی نیز  در ترکیه بهبود یافته. قیمت این محصولات  در مقایسه با 748 دلار هر تن در اواخر آوریل افزایش یافته و به 807 تا 814 دلار هر تن درب کارخانه رسیده است. سطح تقاضا در بازار داخلی ترکیه از ابتدای ماه جاری تا کنون صعودی بوده است.

قیمت پیشنهادی نبشی و ناودانی صادراتی ترکیه 750 تا 770 دلار هر تن فوب می باشد. کارخانه ها در ترکیه اوایل ماه مه به دنبال رساندن قیمت مقاطع خود به 770 دلار هر تن فوب بودند اما گزارش ها نشان می دهد که در حال حاضر معاملات این محصولات در قیمت 750 دلار هر تن فوب بسته شده است. تقاضای مقاطع ترکیه در امارات و شمال آفریقا بالاست اما آنها هنوز بر سر قیمت به توافق نرسیده اند. با توجه به رشد شدید قیمت ها طی چند هفته گذشته پیش بینی می شود که قیمت این محصولات  در بازار داخلی و صادراتی تا اواخر ماه مه کاهش یابد. به همین دلیل احتمالا خریداران محتاطانه وارد بازار خرید خواهند شد.

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۰۹:۱۷
تعداد بازدید : ۶۲۹
کد خبر : ۱۰,۴۴۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید