به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کاهش خوشبینی ها نسبت به بازار بیلت سی آی اس- 27/ 02/ 1390

مرکز خدمات فولاد ایران- اوایل هفته گذشته حجم معاملات بیلت در منطقه دریای سیاه بالا بود اما بسیاری از دست اندرکاران بر این باورند که قیمت بیلت در این منطقه به سقف خود رسیده است به همین دلیل در حال حاضر وارد بازار خرید نمی شوند و در انتظار مشخص شدن قیمت ها در اواسط ماه مه هستند. قیمت پیشنهادی بیلت در خاوردور به دلیل بالا بودن تقاضا و محدود بودن موجودی بیلت روسیه بالا رفته است. در منطقه دریای خزر نیز تنها برخی از تجار قیمت ها را بالا برده اند. معاملات ماه ژوئن در این منطقه از اواسط ماه مه آغاز خواهد شد.

این در حالی است که صادرکنندگان بیلت در منطقه دریای سیاه به دلیل بالا بودن تقاضا و به منظور تشویق تجار برای خرید، قیمت محصولات خود را به سرعت بالا برده اند. اما پایین آمدن ارزش یورو در برابر دلار و احتمال کند شدن رشد اقتصاد جهانی به دلیل قیمت های بالای مواد اولیه و کاهش قیمت نفت نگرانی هایی را برای آنها به وجود آورده است. قیمت پیشنهادی مواد اولیه و محصولات فولادی به دلیل افزایش یورو بالا رفته بود اما با کاهش مجدد ارزش این ارز، احتمال افت مجدد قیمت ها وجود دارد.

پیش بینی شده که قیمت قراضه طی هفته آینده پایین بیاید که این امر بر قیمت بیلت نیز تاثیر گذار است. بسیاری از شرکت ها محصولات مورد نیاز خود را خریداری کرده و در حال حاضر احتیاجی به خرید در تناژ بالا ندارند. به همین دلیل تقاضا در خاورمیانه، شمال آفریقا، جنوب آمریکا و آسیا نمی تواند حامی قیمت بیلت باشد. نزدیک شدن به فصل باران های موسمی در خاوردور و فرا رسیدن رمضان در ماه آگوست نیز به این مشکل دامن زده است. پیش بینی شده که ایرانی ها طی دو هفته آینده وارد بازار خرید شوند به همین دلیل احتمال کاهش قیمت ها در کوتاه مدت ضعیف است. در حالی که قیمت پیشنهادی بیلت از بنادر دریای خزر در حدود 640 دلار هر تن فوب می باشد، ایرانی ها حاضر نیستند تا قیمتی بیشتر از 620 تا 630 دلار هر تن فوب را بپردازند.

به دنبال این امر بسیاری از عرضه کننده ها قیمت بیلت خود را در 640 تا 655 دلار هر تن فوب دریای سیاه ثابت نگاه داشته اند. کارخانه الکترواستال نیز خواستار فروش بیلت ماه ژوئن خود 40 دلار هر تن بیشتر از نیمه دوم آوریل است. اما با توجه به مسائل پیش آمده احتمال پذیرش این قیمت در بازار ضعیف است.

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۰۹:۱۸
تعداد بازدید : ۵۷۲
کد خبر : ۱۰,۴۴۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید