به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کمبود بی سابقه برق در چین- 28/ 02/ 1390

مرکز خدمات فولاد ایران- کمبود برق در نقاط مختلف چین رو به گسترش است. به گفته انجمن آهن و فولاد این کشور کمبود برق امسال از سال 2004 تاکنون بی سابقه بوده است. برخی دولت های محلی عرضه برق را سهمیه بندی نموده اند. بین ماه های ژوئن تا سپتامیر که تقاضای برق در چین به اوج می رسد بائو استیل چین نیز که بزرگترین تولید کننده فولاد خام دنیاست با سهمیه بندی برق از جانب نیروگاه های برق مواجه خواهد شد. طبق برآورد های انجام گرفته، در دوره اوج مصرف تابستان امسال، کمبود برق در چین به 19 میلیون کیلو وات ساعت خواهد رسید.

مصرف برق شرق چین در فصل اول سال 9/14 درصد افزایش یافت که 5 برابر میانگین مصرف مدت مشابه 5 سال گذشته است. بر خلاف کمبود برق موجود در شرق چین، استان های غرب این کشور با مشکل صادرات برق تولیدی در این مناطق روبرو هستند. برخی از مشکل 5 نیروگاه بزرگ چین در خرید زغال سنگ صحبت نموده اند که این امر نیز می تواند مشکل کمبود برق را به بخش های بیشتری از چین گسترش دهد.

این نگرنی از کمبود برق موجب شده برخی از فولاد سازان چینی قیمت های داخلی را ثابت نگه داشته یا حتی بالا ببرند. ووهان استیل قیمت ورق گرم خود را با 8 تا 16 دلار رشد به 680 دلار رسانده بدین معنا که درصورت سهمیه بندی برق، تولید را کاهش خواهد داد.

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۰۹:۰۶
تعداد بازدید : ۷۲۲
کد خبر : ۱۰,۴۵۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید