به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

عرضه کنندگان ورق سی آی اس به دنبال افزایش قیمت ها- 28/ 02/ 1390

مرکز خدمات فولاد ایران- اغلب صادرکنندگان ورق سی آی اس در تلاشند موقعیت فعلی خود را در بازار محکم تر کنند. البته تنها روس ها تاکنون قیمت های رسمی ماه ژوئن را اعلام کرده اند و اوکراینی ها فعلا در حال بررسی وضعیت بازارند. در هر حال قیمت ورق صادراتی سی آی اس 10 تا 20 دلار نسبت به هفته قبل رشد داشته و احتمالا عرضه کننده ها در روز های آتی قیمت ها را بالاتر خواهند برد.

در عین حال تنها امریکای جنوبی و اروپا حجم واردات را کمی افزایش داده اند. از آنجایی که برزیل میزبان جام جهانی 2014 و المپیک 2016 می باشد خود را برای مسابقات آماده می کند ولی واردات به این دلیل افزایش یافته که 150 تا 160 دلار از قیمت های داخلی ارزان تر است.  خریداران جنوب اروپا خرید ورق تولید ژوئن را از روسیه آغاز کرده اند و قصد دارند قبل از تعطیلات تابستانی انبارها را تکمیل کنند. همچون اوایل ماه جاری، روس ها تقاضای  ایران را در حد متوسط می بینند. از طرفی مشتریان جنوب شرق آسیا تمایلی به خرید از بازار سی آی اس ندارند و بیشتر به بازار چین می روند.

در این شرایط کارخانه ام ام کا روسیه که قیمت مورد نظر خود را هفته قبل اعلام نمود، این هفته قیمت های ژوئن را رسما اعلام کرد. اوایل ماه مه این فولادساز قیمت ورق گرم را 720 دلار فوب اعلام نمود و ورق سرد آن 840 دلار فوب بود البته قیمت معامله ها 5 تا 10 دلار ارزان تر است. فروشندگان ورق گرم کارخانه ام ام کا قیمت پیشنهادی به اروپا را 5 تا 15 یورو نسبت به ماه قبل بالا بردند ولی قیمت ورق سرد را 5 تا 10 یورو ارزان تر نمودند.

قیمت پیشنهادی ورق گرم این کارخانه به ایران دو هفته گذشته 10دلار بالا رفته به 720 دلار سی اند اف انزلی رسید البته در یک معامله انجام شده تا 10 دلار تخفیف داده است.

ورق گرم تولید ماه ژوئن به جنوب شرق آسیا 735 دلار فوب عرضه شده ولی معامله ای تا کنون شنیده نشده است. فعالان بازار از قیمت پیشنهادی 765 تا 770 دلار سی اند اف ویتنام خبر داده اند.

کارخانه سوراستال روسیه هفته گذشته قیمت ورق گرم ژوئن را 15 تا 20 دلار کاهش داد. ورق گرم آن به اروپا 715 دلار فوب است. ولی این تولید کننده به دنبال 720 دلار فوب است. همین کالا به کشورهایی که درخواست خرید نداشته اند 700 دلار فوب عرضه شده در حالی که 680 تا 685 دلار قیمت رایج هفته قبل بود.

تاکنون اوکراینی ها از بازار خارج مانده اند و روز های آتی قیمت جدید را اعلام خواهند کرد. کارخانه زاپوریشتال قیمت های ژوئن را نسبت به ماه مه 20 دلار بالا برده . قیمت پیشنهادی ورق گرم به اروپا 670 دلار فوب است. خریداران خاور میانه و شمال افریقا می توانند این کالا را در 655 دلار فوب اودسا سفارش دهند. در حال حاضر ایلیچ اوکراین پیشنهاد نمی دهد ولی احتمالا از روند مشابه ای پیروی خواهد کرد.

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۰۹:۱۰
تعداد بازدید : ۶۲۷
کد خبر : ۱۰,۴۶۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید