به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

استقبال جهان از فولاد با کیفیت ترکیه- 29/ 02/ 1390

مرکز خدمات فولاد ایران- فولادسازان ترک سال های اخیر از توسعه صنعت فولاد و در نتیجه افزایش حجم صادرات فولاد خود سود برده اند. بهبود کیفیت فولاد ترکیه بخصوص در دهه اخیر راه فولادسازان ترک را برای ورود به بازار های جهانی به ویژه در حوزه خلیج فارس و خاور میانه هموارتر کرده است. سال گذشته ترکیه 8 میلیون و 140 هزار تن محصولات فولادی به خاور میانه و حوزه خلیج فارس صادر نمود که 46 درصد کل صادرات فولاد و آهن ترکیه را در بر گرفت.

امروزه ترکیه قادر است نیاز کشورهای توسعه یافته را برآورده کند در حالی که قبلا بخش زیادی از فولاد ساختمانی مورد نیاز خود را وارد می نمود. به موازات توسعه سریع صنعت فولاد ترکیه از سال 2000 به بعد، این کشور در تولید فولاد توانست پس از چین و هند رتبه سوم را از آن خود کند.

اخیرا کشورهای عرب حوزه خلیج فارس، سنگاپور و امریکا استقبال زیادی از فولاد ترکیه نموده اند. که البته خاور میانه و حوزه خلیج فارس بخش اعظم صادرات ترکیه را به خود اختصاص داده اند.

با این که در روسیه و اوکراین قیمت فولاد ارزان تر از قیمت ترک هاست ولی کیفیت بالای محصول ترکیه آن را ارجح تر نموده در روسیه و قطر برخی شهرهایی که خود را برای ساخت استادیوم جهت مسابقات جام جهانی 2018 و 2022 آماده می کنند از فولاد ترکیه استفاده زیادی می کنند. در حالی که قبلا ترکیه نمی توانست فولادی در سطح استاندارهای جهانی تولید کند. فولاد ترکیه که زمانی در مرتفع ترین برج های دوبی و عربستان و قطر به کار می رفت حال در استادیوم های پیشرفته جهان نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۰۸:۲۵
تعداد بازدید : ۶۲۵
کد خبر : ۱۰,۴۸۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید