به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار میلگرد ترکیه - 25/ 03/ 1390

مرکز خدمات فولاد ایران- اوایل هفته قبل صادرکنندگان مقاطع ترکیه قیمت ها را بالا بردند ولی پس از آن مجبور شدند قیمت ها را به سطح قیمت های اوایل ماه برسانند چون خریداران در مقابل رشد قیمت ها مقاومت نمودند. افزایش تقاضای داخلی نیز کوتاه مدت بوده و معاملات قراضه هنوز بسته نشده است. ادامه روند بازار بسته به این مطلب است که چه کسی زودتر عقب نشینی کند. خریداران که باید به زودی موجودی انبارها را تکمیل کنند یا عرضه کننده ها که مدت هاست در تلاشند تا محصول خود را در بازار های خارجی بفروش برسانند؟ ولی انتظار می رود بازار میلگرد این کشور با توجه به پیروزی مجدد حزب حاکم در انتخابات روز یکشنبه، با ثبات باشد. گرچه احتمال دارد در کوتاه مدت قیمت ها باز هم نزولی باشد، فعالان بازار سود بیشتری نسبت به نیمه اول سال کسب کرده اند از این رو راضیند.

قیمت فعلی بازار داخلی 864 تا 915  دلار با 18 درصد مالیات بر ارزش افزوده است که کمی نسبت به 921 دلار هفته قبل افت داشته است. قیمت پیشنهادی میلگرد صادراتی ترکیه بین 720 تا 730 دلار فوب است و برخی به دنبال فروش در 740 دلار درب کارخانه در بازار عراق هستند. اغلب کارخانه ها تا اواسط جولای پیش فروش کرده اند البته باید ماه رمضان و افت قیمت ها را فراموش نکرد.

همچون یک هفته قبل اغلب خریداران خارجی قیمت های میلگرد ترکیه را نپذیرفتند ولی مصری ها تمایل بیشتری به واردات نشان دادند چون تقاضای بیشتری داشتند. ولی اماراتی ها با وجود کمبود در بازار دخلی خرید ها را عقب انداخته اند و منتظر اعلام قیمت تولید کنندگان داخلی در نیمه دوم ژوئن هستند. عراقی ها نیز به دنبال 25 دلار قیمت پایین تر در 730 دلار فوب هستند. عربستان نیز در بازار داخلی فعال است و در صورت نیاز به بازار امارات و قطر روی می آورد.

عرضه کنندگان مفتول نیز با این که اواضاع این بازار همیشه مطلوب تراز میلگرد است با مقاومت خریداران روبرو شده اند. در هر حال عرضه کننده ها در بازار مفتول اعتماد بیشتری به اوضاع دارند برخی پیش فروش آگوست را آغاز کرده اند و یا حتی فروش آگوست را بسته اند.

در بازار بیلت اغلب عرضه کننده ها قیمت را در 700 تا 705 دلار فوب ثابت نگه داشتند ولی سر معامله 5 تا 10 دلار تخفیف نیز می دهند. قیمت 680 دلار فوب نیز شنیده شده است. مصری ها در بازار بیلت ترکیه کمی فعالند چون در بازار داخلی کمبود موجودی دارند. بیلت جولای سی آی اس به ترکیه به طور متوسط 700 تا 705 دلار سی اند اف عرضه شده است.

۲۵ خرداد ۱۳۹۰ ۱۴:۲۰
تعداد بازدید : ۱,۰۷۹
کد خبر : ۱۰,۸۵۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید