به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

آخرین تحولات بازار سنگ آهن - 25/ 03/ 1390

مرکز خدمات فولاد ایران- قیمت نقدی سنگ آهن خلوص 5/63 درصد وارداتی هند در چین 3 تا 5 دلار نسبت به هفته قبل بالا رفته ولی فعالان بازار ثبات این رشد قیمت را بعید می دانند. سنگ آهن خلوص 5/63 درصد هند روز سه شنبه 2 دلار نسبت به دوشنبه بالا رفت. برخی می گویند کارخانه ها برای تکمیل موجودی به بازار آمده اند و ادامه محدودیت عرضه هند از رشد قیمت ها حمایت کرده. ظاهرا موجودی سنگ آهن برخی کارخانه ها کاهش یافته و قصد دارند تا هفته آینده نیز خرید بیشتری انجام دهند. به نظر برخی دیگر اخیرا بیشتر تجار چینی در بازار هستند تا کارخانه ها از این رو بیشتر خرید ها سفته بازی است و تقاضای  واقعی نیست.

قیمت اخیر سنگ آهن 5/63 درصد هند 177 تا 180 دلار سی اف آر چین بوده که البته معامله چندانی بسته نشد در حالی که هفته قبل قیمت رایج بازار 174 تا 175 دلار بود. شاخص قیمت پلاتس یک دلار و 25 سنت بالا رفته به 175 دلار و 25 سنت رسید و شاخص قیمت متال بولتین با یک دلار و 16 سنت رشد به 173 دلار و 87 سنت رسید. ولی شاخص قیمت سنگ آهن خلوص 62 درصد استیل ایندکس 80 سنت افت داشته به 172 دلار و 30 سنت رسید البته هنوز نسبت به ماه قبل 2 دلار بالاتر است.

خرید چینی ها از این جهت بالا رفت که معتقد بودند هفته قبل قیمت ها به کف رسیده است. تجار هر دو کشور نمی دانند این رشد قیمت ها ماندگار است یا نه بخصوص که در ماه ژوئن و جولای گرمای تابستان و کمبود برق، تولید فولاد و در نتیجه تقاضای سنگ آهن را پایین می آورد.

ظاهرا تا زمانی که روشن نشود وضعیت اقتصادی و بازار فولاد چین به کدام سو می رود چینی ها از بازار سنگ آهن دور می مانند.

روز سه شنبه بازار فیوچرز میلگرد شانگهای در 742 دلار و 50 سنت ثابت بوده ولی روز دوشنبه 6/0 درصد افت داشت.

قرارداد ژوئن در بازار سواپ سنگ آهن بورس سنگاپور 31 سنت کاهش داشته به 172 دلار و 19 سنت رسید و قرارداد جولای با یک دلار افت به 170 دلار و 50 سنت رسید.  قرارداد آگوست نیز یک دلار و 42 سنت افت نموده به 169 دلار و 25 سنت رسید.

به نظر کارشناسان قیمت سنگ آهن در ماه جولای به ثبات نمی رسد  چون احتمال فشارهای بیشتر از جانب دولت چین در سیاست های پولی وجود دارد که بر فولاد سازان فشار آورده اجازه خرید بیشتر سنگ آهن را به آن ها نمی دهد. به نظر موسسه یومتال این روند رشد قیمت ها تا دو هفته آینده که کارخانه ها خرید کنند ادامه خواهد داشت.

۲۵ خرداد ۱۳۹۰ ۱۴:۲۲
تعداد بازدید : ۹۹۲
کد خبر : ۱۰,۸۵۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید