به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار مقاطع اروپا- 29/ 03/1390

مرکز خدمات فولاد ایران- علی رغم رشد قیمت قراضه، قیمت مقاطع در شمال اروپا در حدود 630 تا 640 یورو ثابت مانده است. در اسپانیا کارخانه ای قیمت پیشنهادی را به 660 تا 670 یورو بالا برده ولی احتمال پذیرش این قیمت در بازار ضعیف است. ولی در شمال اروپا ظاهرا کارخانه ها پذیرفته اند که تقاضا قبل از پایان تعطیلات تابستانی به بهبود قیمت ها کمک نمی کند.

قیمت بالای قراضه حاشیه سود فولادسازان را به حداقل رسانده ولی چون تجار در تلاشند موجودی انبار ها را در تابستان در کمترین سطح ممکن نگه دارند کارخانه ها نمی توانند قیمت ها را بالا ببرند.

در حالی که قبلا کارخانه ها قیمت ها را تغییر می دادند تا میزان تولید را کنترل کنند حال باید تولید را پایین بیاورند تا قیمت ها را ثابت نگه دارند.

شاید قیمت مقاطع در این منطقه ماه سپتامبر بهبود یابد چون انبار ها باید تکمیل شوند ولی تقاضای نهایی حتی پس از تعطیلات تابستان هم شاید بالا نرود.

تولید کنندگان مقاطع اسپانیا قصد دارند قیمت ها را این هفته 20 یورو افزایش دهند. پس از آن قیمت مقاطع در این کشور به 660 تا 670 یورو هر تن خواهد رسید. اما با این حال بازار ضعیف است و موجودی انبار ها بالاست. ماه مه موجودی انبارها قبل از افزایش قیمت قبلی تکمیل شده بود. این افزایش قیمت مجدد به کارخانه ها کمک می کند سفارشات جدید بگیرند ولی بعید است قیمت از 640 تا 650 یورو بالاتر برود.

در حال حاضر تجار قیمت ها را به 620 تا 630 یورو کاهش داده اند و این امر افزایش قیمت کارخانه ها را دشوار می کند. قیمت قراضه بالاست ولی ظاهرا قیمت به اوج رسیده چون افزایش قیمت 10 تا 15 یورویی اخیر در اسپانیا مورد حمیات بازار قرار نگرفته است.

 

۲۹ خرداد ۱۳۹۰ ۱۰:۰۳
تعداد بازدید : ۶۹۹
کد خبر : ۱۰,۸۷۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید