به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

ریو تینتو و مکانیزم قیمت گذاری سنگ آهن- 29/ 03/1390

مرکز خدمات فولاد ایران- شرکت معدنی ریو تینتو قصد دارد الگوی جدیدی از قیمت گذاری سنگ آهن ارائه دهد که در آن ترکیبی از قرارداد درازمدت و کوتاه مدت و فروش های نقدی به کار می رود.

واله، ریوتینتو و بی اچ پی بیش از یک سال است که قرارداد دراز مدت را کنار گذاشته از قرارداد فصلی استفاده می کنند. حتی به نظر بسیاری لازم است قراردادهای کوتاه مدت تر استفاده شود.

در حال حاضر شرکت بی اچ پی بخشی از سنگ آهن خود را بر اساس قیمت ماهانه می فروشد و تمایل دارد قراردادهای خود را حتی بر پایه قیمت روزانه بازار ببندد. از طرفی ظاهرا واله به قراردادهای فصلی راضی است.

شرکت ریو تینتو اظهار داشته از آنجایی که سنگ آهن بیشتری وارد بازار می شود بازار سنگ آهن می تواند انعطاف پذیرتر شود و حاضر است به مشتریان خود گزینه های مختلفی برای قرارداد فصلی یا کوتاه مدت تر بدهد. البته بیشتر از قراردادهای فصلی استفاده می کند. 

همچنین با این نظر نیز موافق است که شاید برخی از مشتریان این قرارداد ها را نپسندند. از این رو حاضر است برای بستن قرارداد کوتاه مدت تر با آن ها مذاکره کند. همچنین قابل ذکر است ریو تینتو در حال حاضر به هیچ وجه از ابزار های مالی برای هجینگ سنگ آهن استفاده نمی کند.

۲۹ خرداد ۱۳۹۰ ۱۰:۱۳
تعداد بازدید : ۶۸۹
کد خبر : ۱۰,۸۸۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید