به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

رشد اقتصادی کند در اروپا- 31/ 03/ 1390

مرکز خدمات فولاد ایران- تا پایان سال جاری اتحادیه اروپا رشد اقتصادی خاموشی برای این قاره پیش بینی نموده است. مصرف ظاهری فولاد نیمه اول سال قبل رشد چشمگیری داشت چون تجار و مصرف کننده های نهایی موجودی ها را تکمیل کردند. مصرف واقعی فولاد در کشور های عضو اتحادیه اروپا از اواسط سال به شدت بالا رفت  که افزایش فعالیت بخش خودرو سازی،  کالاهای فلزی و لوله های فولادی کمک کننده بود. این امر موجب شد تا صادر کننده ها به ویژه آلمان از آغاز سال جاری روند بهبود اقتصادی را در دست گیرند.

سال گذشته در اروپا مصرف واقعی فولاد 4 درصد و مصرف ظاهری فولاد 21 درصد بهبود داشت. کارخانه ها 172 میلیون تن فولاد خام در سال 2010 تولید نمودند که 25 درصد بهبود داشت ولی هنوز کمتر از آمار قبل از رکود اقتصادی است. فروش محصولات فولادی 18 درصد رشد داشت.بازار ورق 24 درصد رشد داشت ولی هنوز مقاطع تحت تاثیر رکود بخش ساخت و ساز است.

در هر حال هنوز چالش های بسیاری پیش روست و ریسک زیادی مطرح است. قیمت مواد اولیه احتمالا بالا می ماند و بر فولادسازان سراسر دنیا تاثیر می گذارد. در حالی که برنامه های تغییرات آب و هوا و سیاست های بخش انرژی اتحادیه اروپا، بر فولاد سازان این حوزه اثر می گذارد.

همچنین قابل ذکراست که بازار فولاد اروپا هفته نسبتا ساکتی را پشت سر گذاشت. بازار اسپانیا در رکود بود. قیمت ها ثابت و تقاضا خیلی پایین بود. فولادسازان داخلی قمیت ها را در حداقل نگه داشته اند تا از واردات جلوگیری کنند که با توجه به نبود تقاضا، استقبال از بازار واردات بعید به نظر می رسد. هنوز بازار ساخت و ساز در رکود است و به رشد اقتصادی کمکی نمی کند.

از طرفی فولادسازان انگلیسی سعی نمودند قیمت مقاطع را 25 پوند افزایش دهند و تولید کنندگان اسپانیایی به دنبال افزایش 20 یورویی قیمت بودند ولی موفق نشدند چون تقاضا نیست و موجودی انبارها بالاست. ظاهرا موفقیت کارخانه های اروپایی در افزایش قیمت مفتول ماه مه به دلیل رشد تقاضای شمال افریقا و خاور میانه بود.

۳۱ خرداد ۱۳۹۰ ۰۸:۰۸
تعداد بازدید : ۷۷۳
کد خبر : ۱۰,۹۲۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید