به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار بیلت سی آی اس- 31/ 03/ 1390

مرکز خدمات فولاد ایران- هنوز بازار صادرات بیلت سی آی اس چشم انداز مبهمی دارد. در بنادر دریای سیاه تولید کننده ها تسلیم فشار وارده از جانب خریداران نشده اند و اغلب مانند عرضه کنندگان بنادر دریای سیاه سیاست انتظار پیش گرفته و منتظر بازاری واضح و شفاف در آینده هستند. تنها در بنادر خاوردور عرضه کننده ها قصد دارند قیمت را بالا ببرند.

قیمت بیلت ترکیه 15 دلار نسبت به هفته قبل افت داشته ولی تولید کنندگان سی آی اس تصمیم گرفتند به جای کاهش قیمت، بازار را ترک کنند که این خلاف انتظار خریداران بود. از طرفی از تولید جولای سی آی اس تناژ محدودی به صادرات اختصاص داده شده و بعید است عرضه آگوست افزایش یابد. علت این است که برخی از کارخانه ها به دلیل تعمیرات جولای مجبورند تولید را کاهش دهند. عرضه محدود خواهد بود و کارخانه ها هر کاری می کنند تا مانع از افت قیمت بیلت شوند.

هفته گذشته حداقل قیمت بیلت سی آی اس 680 دلار فوب دریای سیاه بود و هنوز پیشنهاد جدیدی عرضه نشده است. ظاهرا اوایل هفته تجار بیلت سی آی اس را 680 دلار فوب به مصر فروختند. تا پایان هفته خریداران حاضر بودند حداکثر 670 دلار بپردازند. کاهش قیمت بیلت ترکیه و هشیاری خریداران حاکی از آن است که قیمت بیلت این هفته کاهش می یابد ولی از 10 دلار بیشتر نخواهد بود.

چشم انداز بازار دریای خزر مبهم است. در ایران علیرغم نیاز هنوز خرید بیلت سی آی اس آغاز نشده از این رو عرضه کننده ها تصمیم گرفتند پیش فروش جولای را به تعویق بیاندازند. فعالان بازار سی آی اس انتظار دارند ایران تا پایان ژوئن فعال تر شود و شاید عرضه کننده ها تخفیف های جزیی بدهند. ولی اگر خرید ها خیلی افزایش یابد که بعید است، کارخانه ها می توانند به فکر رشد قیمت نیز باشند.

در بازار خاوردور با توجه به افزایش تقاضا عرضه کنندگان بیلت سی آی اس قیمت را 10 دلار طی یک هفته بالا بردند. این حقیقت که فروشندگان آسیایی به ویژه کره، تایوان و مالزی قیمت پیشنهادی بیلت را 5 تا 10 دلار طی دو هفته بالا بردند به نفع عرضه کننده های سی آی اس بود. در هر حال به نظر فعالان بازار بهبود بازار موقتی است چون پروژه های ساختمانی با توجه به باران های موسمی رو به کاهش است و آسیایی ها پس از تکمیل موجودی، سیاست انتظار پیش خواهند گرفت.

۳۱ خرداد ۱۳۹۰ ۰۹:۱۴
تعداد بازدید : ۷۷۴
کد خبر : ۱۰,۹۲۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید