به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

افت بازار مقاطع صادراتی سی آی اس- 31/ 03/ 1390

مرکز خدمات فولاد ایران- بازار صادرات مقاطع سی آی اس راکد است. خریداران در منطقه خاورمیانه و آفریقا محتاطانه وارد بازار خرید می شوند. با توجه به پایین بودن قیمت ها در اروپا، صادرکنندگان مقاطع سی آی اس به این قاره باید قیمت پیشنهادی خود را کاهش دهند. در حال حاضر تنها عرضه کنندگان بیلت از بنادر شرقی روسیه موفق به ثابت نگاه داشتن قیمت های خود شده اند.

کاهش قیمت مقاطع صادراتی کارخانه ها در بلاروس و ترکیه در اواخر هفته گذشته منجر به افت قیمت مقاطع صادراتی سی آی اس شده است. پیش از این خریداران نسبت به روند آینده قیمت ها خوشبین بودند اما هم اکنون افت قیمت ها دست اندرکاران را گیج کرده است. به دنبال این امر بسیاری از آنها سیاست انتظار را در پیش گرفته اند. با توجه به احتمال بی ثباتی بازار در اواسط ماه ژوئن، حجم معاملات پایین است. اگر چه کارخانه های دیگر نیز ناچار به کاهش قیمت محصولات خود خواهند شد اما در حال حاضر بازار آرام است. در این میان قیمت مفتول به دلیل بالا بودن تقاضا و محدودیت عرضه تنها  در حدود 10 دلار هر تن کاهش یافته است.

در پی کاهش تقاضای مقاطع در بازار داخلی ترکیه، صادرکنندگان این کشور نیز قیمت پیشنهادی خود را 15 تا 20 دلار هر تن پایین آورده اند. قیمت پیشنهادی میلگرد و مفتول صادراتی ترکیه به ترتیب در حدود 725 تا 740 دلار هر تن فوب و 750 تا 760 دلار هر تن فوب می باشد. از آنجایی که عده ای از کارخانه ها در ترکیه مقاطع ماه جولای خود را به فروش رسانده اند، در حال حاضر تنها برخی از آنها قیمت پیشنهادی خود را پایین آورده اند. برخی از کارخانه ها در ترکیه پیش بینی می کنند که فعالیت های ساختمانی در ماه جولای در این کشور افزایش یابد به همین دلیل تمایلی برای کاهش قیمت پیشنهادی خود ندارند.

در حالی که کارخانه اس دابلیو فروش میلگرد ماه جولای خود را به پایان رسانده، کارخانه آرسلورمتال هنوز موفق به فروش میلگرد خود نشده است. این کارخانه هفته گذشته قیمت پیشنهادی خود را 5 تا 30 دلار هر تن کاهش داده بود به همین دلیل دیگر تمایلی برای پایین آوردن قیمت خود ندارد. کارخانه مت اینوست نیز فروش مفتول ماه جولای خود را در قیمت 750 تا 760 دلار هر  تن فوب به پایان رسانده است. یکی از کارخانه ها نیز خواستار فروش مفتول در قیمت 760 تا 770 دلار هر تن فوب می باشد.

به رغم کاهش قیمت مقاطع صادراتی سی آی اس، هنوز تقاضای این محصول در اروپا بالا نرفته است. افزایش ارزش یورو در برابر دلار نیز به بدتر شدن اوضاع کمک کرده است. تجار رومانی تمایلی برای خرید مفتول و میلگرد در قیمت های 525 و 500 یورو در هر تن ندارند. این در حالی است که ایتالیایی ها هم به ترتیب قیمت های 500 و 480 یورو هر تن فوب را برای مفتول و میلگرد پیشنهاد داده اند اما کارخانه ها حاضر به کاهش قیمت پیشنهادی خود نیستند.

در این میان شرایط بازار صادرات از بنادر شرقی این کشور به خاوردور به دلیل پایین بودن عرضه مطلوب است. کارخانه اوراز مفتول ماه جولای خود را در قیمت 700 دلار هر  تن فوب به فروش می رساند که تغییری را نسبت به اوایل ماه ژوئن نشان نمی دهد.

این در حالی است که خریداران مقاطع در منطقه دریای سیاه به دلیل احتمال افت بیشتر قیمت ها محتاطانه وارد بازار خرید می شوند. قیمت پیشنهادی مقاطع صادراتی از این منطقه طی چند هفته گذشته ثابت بوده اما احتمالا در آینده نزدیک کاهش خواهد یافت.

۳۱ خرداد ۱۳۹۰ ۰۹:۱۳
تعداد بازدید : ۶۵۷
کد خبر : ۱۰,۹۳۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید