به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

رکود بازار مقاطع در انگلیس- 31/ 03/ 1390

مرکز خدمات فولاد ایران- قیمت پیشنهادی مقاطع کارخانه ها در انگلیس مورد قبول خریداران قرار نگرفته است. کارخانه ها خواستار فروش مقاطع در فصل سوم در قیمت 677 یورو هر تن هستند که 34 تا 45 یورو هر تن بیشتر از قیمت مورد نظر خریداران است. خریداران به دلیل مشخص نبودن روند آینده بازار تمایلی برای خرید در این قیمت ها را ندارند.

قیمت مقاطع طی چند ماه گذشته و بخصوص طی 10 تا 15 روز قبل در انگلیس نزولی بوده است. رکود بازار مقاطع در ماه ژوئن تعجب بسیاری از دست اندرکاران را بر انگیخته است.

البته بالا بودن هزینه، کارخانه ها را تحت فشار قرار داده است. احتمال رشد قیمت مواد اولیه طی فصل سوم وجود دارد. در حال حاضر کارخانه ها 295 تا 317 یورو هر تن برای خرید قراضه می پردازند. به همین دلیل پایین بودن قیمت مقاطع بر سوددهی آنها تاثیر گذاشته است. تاتا استیل قیمت مقاطع خود را با اشاره به بالا بودن هزینه تولید برای فصل سوم 57 یورو هر تن افزایش داده است.

با افزایش تقاضا در ایران، عراق و برخی از کشور های شمال آفریقا، مقاطع ارزان قیمت وارداتی از ترکیه دیگر بازار انگلیس را تهدید نمی کند. قیمت مقاطع صادراتی ترکیه نیز 34 تا 45 یورو هر تن بیشتر از قیمت مورد نظر خریداران در انگلیس می باشد.

۳۱ خرداد ۱۳۹۰ ۰۹:۱۳
تعداد بازدید : ۷۷۰
کد خبر : ۱۰,۹۳۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید