به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کاهش واردات سنگ آهن به چین- 21/ 04/ 1390

مرکز خدمات فولاد ایران- چین بزرگترین خریدار سنگ آهن جهان در ماه ژوئن واردات سنگ آهن را 4 درصد کاهش داد چرا که فصل باران های موسمی هند فرا رسید و فولادسازان چینی تمایل بیشتری به خرید از بازار داخلی پیدا نمودند.

در ماه ژوئن 51 میلیون و 90 هزار تن سنگ آهن وارد چین شد در حالی که ماه مه این رقم 53 میلیون و 300 هزار تن بود. همچنین این رقم 8 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بالاتر است.

از اوایل ژوئن فصل باران های موسمی هند بر خرید چین اثر گذار گشته که تا سپتامبر ادامه دارد.از طرفی فولادسازان در تلاشند موجودی سنگ آهن خود را در سطح پایین نگه دارند تا مانع از نوسان قیمت گردند.

در 6 ماه نخست سال واردات سنگ آهن به چین  1/8 درصد بالا رفته به 334 میلیون تن رسید. ماه ژوئن  صادرات محصولات فولادی چین 10 درصد افت داشته به 4 میلیون و 300 هزار تن رسید و در 6 ماه نخست سال 3 درصد نسبت به سال قبل بالا رفته به 24 میلیون و 300 هزار تن رسید.

همچنین قابل ذکر است احتمال می رود صادرات سنگ آهن هند در سال مالی جاری 20 درصد افت نموده به 75 میلیون تن برسد. علت اصلی تاخیر در لغو ممنوعیت صادرات از ایالت کارناتاکا قید شده است. از طرفی با افزایش تعرفه صادرات و کرایه حمل از قدرت رقابت سنگ آهن هند در بازارهای جهانی کاسته خواهد شد. این در حالی است که سال قبل میزان صادرات سنگ آهن هند 95 میلیون تن بوده است. که البته نسبت به سال 2009  به دلیل کاهش صادرات از ایالات اوریسا و کارناتاکا 19 درصد کاسته شده بود.

۲۱ تیر ۱۳۹۰ ۰۹:۳۱
تعداد بازدید : ۶۱۷
کد خبر : ۱۱,۲۴۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید