به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تولید فولاد جهان رو به بالا- 22/ 04/ 1390

مرکز خدمات فولاد ایران- طبق آخرین گزارش موسسه مپس تولید فولاد خام جهان در سال جاری 2/7 درصد افزایش یافته به یک میلیارد و 568 میلیون تن خواهد رسید. در حالی که تولید سال 2010 طبق آخرین آمار یک میلیارد و 463 میلیون تن بوده است.

بخش اعظم رشد تولید فولاد سال جاری را فعالیت کشور های در حال توسعه تشکیل می دهد. تقاضای فولاد کشور های توسعه یافته چندان مطلوب نخواهد بود. چین نیز همچنین نقش اصلی را با نیمی از درصد رشد تولید جهان از آن خود کرده است.

در کشور های عضو اتحادیه اروپا تولید فولاد امسال 4 درصد افزایش می یابد که افزایش تولید ایتالیا و آلمان نقش اصلی را داراست. خطوط تولید جدید ترکیه نیز به تولید فولاد اروپا می افزاید. در منطقه سی آی اس افزایش نیاز بخش ساخت و ساز بر تولید فولاد منطقه اضافه خواهد نمود. اوایل سال 2011 فعالیت بخش تولید فولاد امریکای جنوبی خوب بوده واردات به برزیل با افزایش قدرت رقابت کارخانه های داخلی کاهش یافت. در خاور میانه علی رغم این که جو سیاسی منطقه ناآرام بود افزایش عرضه و تقاضا موجب رشد تولید شده است. ولی تولید فولاد افریقا نزولی است.

در آسیا مصرف فولاد در هند همچنان رو به بهبود است. ظرفیت تولید داخلی نیز رو به افزایش است. تولید ژاپن به صورت جزیی بالا خواهد رفت. پس از زلزله کمبود برق نیاز به فولاد را کاهش داده است. تولید کره جنوبی در سال جاری به میزان چشمگیری افزایش می یابد. کارخانه های جدید آغاز به کار کرده اند و با حداکثر ظرفیت در حال تولید هستند.

۲۲ تیر ۱۳۹۰ ۰۷:۵۰
تعداد بازدید : ۴۸۷
کد خبر : ۱۱,۲۶۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید