به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار میلگرد ترکیه- 22/ 04/ 1390

مرکز خدمات فولاد ایران- طبق آخرین خبر ها قیمت میلگرد در بازار داخلی ترکیه طی دو هفته اخیر 18 تا 24 دلار بالا رفته و به 888 تا 919 دلار با 18 درصد مالیات بر ارزش افزوده رسیده است چرا که کمبود عرضه و بهبود تقاضای داخلی موجب این روند شد.  اوایل هفته قبل قیمت 827 تا 888 دلار با مالیات بر ارزش افزوده بود.

فعالان بازار معتقدند روند افزایش تقاضای داخلی تا پایان سال ادامه دارد ولی برخی آن را موقتی خوانده و برای دو هفته ماندگار می دانند. به نظر آن ها این روند به دلیل تداخل تقاضای صادراتی با تقاضای داخلی پروژه هایی بود که پس از انتخابات به تعویق افتاد.

با توجه به روند بازار داخلی ، صادر کنندگان میلگرد ترکیه نیز قیمت پیشنهادی را 30 دلار طی یک هفته بالا برده به 735 تا 745 دلار فوب رساندند. از طرفی برخی به بازار داخلی رفتند و عرضه صادراتی کاهش یافت. ولی هنوز برخی حاضرند در 730 دلار فوب نیز معامله کنند.

در هر حال قیمت های فعلی پیشنهادی ترکیه مورد پسند خریداران خارجی نیست. امارات ترجیح می دهد در قیمت های مشابه بازار داخلی معامله نکند. سوریه به دنبال 20 دلار تخفیف است و مصری ها در بازار داخلی 20 تا 30 دلار ارزان تر معامله می کنند. هفته گذشته عراق یکی از معدود مقاصد صادراتی ترکیه بود. چند محموله کوچک در 740 تا 745 دلار درب کارخانه معامله شد.

۲۲ تیر ۱۳۹۰ ۰۹:۰۶
تعداد بازدید : ۶۳۳
کد خبر : ۱۱,۲۶۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید