به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار سنگ آهن - 22/ 04/ 1390

مرکز خدمات فولاد ایران- سه شرکت معدنی بزرگ دنیا در تلاشند با کنترل میزان معاملات سنگ آهن و از طریق برقراری مناقصه قیمت های بازار نقدی را بالا نگه دارند ازاین رو با توجه به روند نزولی بازارهای فولاد، حاشیه سود کارخانه ها را محدودتر می سازند.

شرکت های معدنی با برقراری مناقصه، تجار و کارخانه ها را تشویق می کنند که قیمت های درخواستی را بالاتر ببرند و مانع از افت قیمت شوند.

علی رغم این که پیش از این بسیاری پیش بینی کرده بودند قیمت سنگ آهن به 170 دلار می رسد حال می بینیم که سنگ آهن خلوص 5/63 درصد بی اچ پی اخیرا 174 دلار و 50 سنت معامله شده و قیمت پیشنهادی هفته اخیر برای سنگ آهن 5/63 درصد به 180 تا 181 دلار سی اف آر رسید.

چند ماه قبل فولادسازان چینی خرید از بازار سنگ آهن داخلی را افزایش دادند و چون آن زمان قیمت فولاد صعودی بود سود خوبی بردند ولی اخیرا قیمت فولاد نزولی است وعلی رغم انتظار افت قیمت، مناقصه ها قیمت را بالا نگه داشته  و برای نیمه دوم سال کارخانه ها را با مشکلات جدی مواجه خواهد ساخت.

چینی ها وابستگی زیادی به واردات سنگ آهن دارند و احتمالا در فصل دوم سال قیمت این ماده اولیه در سطوح بالا باقی خواهد ماند.

موسسه مک کواری برآورد نموده تولید سنگ آهن چین طی ده سال پیش رو کاهش خواهد یافت. طبق پیش بینی ها تولید سالانه سنگ آهن خلوص 62 درصد چین تا سال 2016 از 333 میلیون تن فعلی به 202 میلیون تن خواهد رسید.

همچنین هزینه تولید سنگ آهن در چین بالاست از 85 دلار سال 2008 به 136 دلار در هر تن رسیده و انتظار می رود تا سال آینده 150 دلار در هر تن باشد.

۲۲ تیر ۱۳۹۰ ۰۹:۱۵
تعداد بازدید : ۶۷۶
کد خبر : ۱۱,۲۷۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید