به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

ثبات قیمت میلگرد در عربستان- 22/ 04/ 1390

مرکز خدمات فولاد ایران- پیش بینی می شود که تقاضای میلگرد در عربستان در ماه جولای و با شروع تعطیلات، پیش از ماه رمضان کاهش یابد. البته دست اندرکاران اظهار داشته اند که سطح تقاضا نسبت به پیش بینی های قبلی بیشتر می باشد. قیمت میلگرد در عربستان در773 دلار هر تن ثابت بوده است.

امکان خرید چند محموله وارداتی از امارات، قطر و مصر وجود دارد اما احتمالا قیمت این محصولات تاثیر چندانی بر بازار داخلی نخواهد گذاشت. تفاوت قیمت میلگرد وارداتی و محصولات تولید داخل 13 دلار هر تن می باشد اما به دلیل کیفیت، خریداران ترجیح می دهند تا میلگرد را از بازار داخلی خریداری کنند.

برآورد شده است که در حال حاضر مصرف میلگرد در عربستان 320 هزار تن در ماه باشد و پیش بینی می شود که این رقم در ماه رمضان افتی 25 تا 40 درصدی را تجربه کند. 20 درصد تقاضای میلگرد در بازار از طریق واردات تامین می شود که احتمالا این رقم نیز طی ماه آینده کاهش خواهد یافت.

تنها محصولات وارداتی از ترکیه بر بازار میلگرد عربستان تاثیر گذار است اما هم اکنون با توجه به بالا بودن قیمت های پیشنهادی احتمال افزایش واردات از این کشور ضعیف است. در ماه ژوئن 40 هزار و 500 تن میلگرد از ترکیه وارد عربستان شده بود.

۲۲ تیر ۱۳۹۰ ۰۹:۰۶
تعداد بازدید : ۶۷۹
کد خبر : ۱۱,۲۷۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید