به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار ورق جهان نزولی- 29/ 04/ 1390

مرکز خدمات فولاد ایران- آخرین شاخص قیمت های استیل ایندکس حاکی از آن است که هفته گذشته قیمت انواع ورق در امریکا و اروپا کمی نزولی بود. قیمت میلگرد در اروپا ثابت بود و ورق گرم ترکیه به 738 دلار درب کارخانه افت داشت.

در شمال امریکا شاخص قیمت ورق گرم یک دلار کاهش یافته و ورق گالوانیزه با بیشترین افت به 868 دلار در هر شورت تن رسید. قیمت ورق تخت فوب میدوست با 1/1 درصد افت به 1.007 دلار در هر شورت تن رسید و مدت زمان تحویل ورق گرم و گالوانیزه کوتاه تر از یک هفته قبل شد. در حالی که متوسط زمان تحویل ورق سرد به 48 روز افزایش یافت.

عرضه ورق تخت وارداتی در امریکا هفته گذشته رشد داشته و اختلاف قیمت با بازار داخلی توجه خریداران امریکایی را جلب نمود. در حالی که قیمت بازار نقدی 1.030 تا 1.060 دلار هر شورت تن درب کارخانه است قیمت پیشنهادی وارداتی 860 تا 920 دلار هر شورت تن سی اف آر شنیده شده است.  البته چون زمان تحویل این پیشنهادات وارداتی 4 تا 5 هفته دیر تر از کارخانه های داخلی است قراردادی جدی مشاهده نشده است.

در شمال اروپا شاخص قیمت ورق گرم درب کارخانه 6 یورو افت نموده به 552 یورو در هر تن رسید و ورق سرد نیز کاهش قیمت 1/1 درصدی را تجربه نمود. از طرفی ورق تخت 5 یورو بهبود قیمت داشت. مدت زمان تحویل انواع ورق در این منطقه از هفته قبل طولانی تر شد.

در جنوب اروپا شاخص قیمت ورق گرم 4 یورو افت داشت. شاخص قیمت ورق سرد درب کارخانه کمی ارزان شده به 608 یورو رسید و شاخص قیمت ورق تخت 2 یورو ارزان تر شد. متوسط زمان تحویل ورق سرد و گالوانیزه از هفته قبل کوتاه تر بود.

شاخص قیمت میلگرد شمال اروپا 2 یورو درب کارخانه بالا رفت و به 530 یورو رسید. قیمت میلگرد جنوب اروپا یک یورو رشد داشت و متوسط قیمت بیلت بورس لندن باز هم رشدی چشمگیر داشته به 629 دلار رسید. در نتیجه اختلاف قیمت میلگرد شمال اروپا و بیلت به 118 دلار در هر تن کاهش یافت.

۲۹ تیر ۱۳۹۰ ۰۷:۵۱
تعداد بازدید : ۶۹۲
کد خبر : ۱۱,۳۳۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید