به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تاثیر بحران اروپا بر ضعف فولاد سی آی اس- 30/ 04/ 1390

مرکز خدمات فولاد ایران- بحران اروپا آرام آرام تاثیر خود را به طرف های تجاری خود منتقل می کند که اوکراین و روسیه از این امواج بی نصیب نمانده است. روسیه که با استفاده از فصل تابستان تقاضای داخلی خوبی برای فولاد دارد به آرامی از این امر متاثر می گردد. اکثر کارخانجات این کشور به اهداف مورد نظر خود در تولید فولاد نرسیدند تولید فولاد خام در فصل دوم در روسیه 5 درصد و در اکراین 12 درصد نسبت به فصل اول کاهش یافته است.

 البته نسبت کاهش تقاضا در همه تولیدات فولاد یکسان نبوده است بخش ساختمان سازی رشد 5 تا 10 درصد را تجربه کرده است. اما در کالاهای لوکس مثل ورق رنگی تقاضا کاهش یافته اکثر خریداران خارجی در اروپا ترجیح می دهند سفارشات خود را در حداقل آن نگه دارند. سطح تقاضای ورق گرم و ورق سرد به دلیل رونق بازار اتومبیل مطلوب می رسد و صادرات آن به اروپا نیز قابل قبول است . از سوی دیگر سیاست مدرنیزه کردن و بهبود خطوط آب و گاز به عنوان یک اولویت برای دولت ها به تقاضای لوله هم کمک کرده است به همین دلیل کارخانه ها تا پایان ماه اگوست سفارشات خود را دریافت کرده اند و به همین دلیل تصمیم به کاهش قیمت ندارند.

 از سوی دیگر سیاست های حمایت تقاضای داخلی جذابیت بیشتری نسبت به صادرات برای کارخانه ها ایجاد کرده است. اکثر کارخانه ها انتظار دارند با تمام شدن تعطیلات تابستان در اروپا و اتمام ماه رمضان در کشورهای خاورمیانه تقاضا در فصل سوم افزایش بیابد.

۳۰ تیر ۱۳۹۰ ۰۹:۱۵
تعداد بازدید : ۶۲۹
کد خبر : ۱۱,۳۵۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید