به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

سقوط آزاد قیمت بیلت در آسیای جنوب شرقی

قیمت های بیلت وارداتی در آسیای جنوب شرقی با سرعتی بیش از حد انتظار رو به کاهش است. تجار از این وضعیت بسیار نگرانند و نمی توانند پایان این روند نزولی را پیش بینی کنند.

یکی از تجار سنگاپوری اظهار داشت خریداران با مشاهده این روند سریع کاهش قیمت ها، یا از خرید امتناع می کنند و یا خواستار تخفیف های کلان نامعقول می شوند.

بیلت دریای سیاه اخیراً در قیمت 342 تا 345 دلار هر تن سی اف آر فیلیپین خریداری شده است. اما با توجه به این که تقاضا بسیار ضعیف است و کارخانجات، خصوصاً در سی آی اس با کمبود شدید نقدینگی مواجه هستند، پیش بینی می شود که قیمت ها بیش از این کاهش یابد. یکی از تجار فیلیپین اظهار داشت در حال حاضر، خریدار است که قیمت بازار را تعیین می کند. وی معتقد است که عرضه کنندگان به زودی قیمت 330 دلار هر تن را نیز می پذیرند.

بسیاری از واردکنندگان ویتنام با فرض این که عوارض وارداتی بیلت به زودی افزایش می یابد، از دو هفته قبل خرید خود را متوقف ساخته اند. کارخانجات بیلت در ویتنام از دولت این کشور خواسته اند حقوق گمرکی برای واردات بیلت را از 5 درصد فعلی افزایش دهد.

در طول یک هفته اخیر، بیلت تولید تایوان و ژاپن در قیمت 370 دلار هر تن سی اف آر ویتنام معامله شده است. خریداران ویتنامی در حال حاضر خواستار قیمت هایی در سطح 330 دلار و یا پایین تر برای بیلت هستند.

۲۷ اسفند ۱۳۸۷ ۱۲:۰۷
تعداد بازدید : ۹۶۹
کد خبر : ۱,۱۴۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید