به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار سنگ آهن در چه حال است- 22/ 05/ 1390

مرکز خدمات فولاد ایران- بازار نقدی سنگ آهن هنوز تحت تاثیر نوسانات بازار های سهام جهان قرار نگرفته و تجار چینی و هندی مطمئن شده اند که سال 2008 مجددا تکرار نمی شود. تنها اثری که سقوط ارزش سهام بازارهای جهانی بر بازار سنگ آهن گذاشته افزایش احتیاط خریداران چینی است و در بستن قرارداد جدید تردید پیدا کرده اند.

تجار هندی معتقدند چینی ها خرید می کنند ولی این خرید ها برای تامین سفارشات قبلی کارخانه ها است و تقاضای جدید نیست. همه در انتظارند تا این هفته روند بازار را ببینند. تقاضای سنگ آهن چین احتمالا بالا می ماند و مانع از افت شدید قیمت سنگ آهن وارداتی خواهد شد.

متوسط قیمت معامله ها برای سنگ آهن خلوص 5/63 درصد هند 183 تا 184 دلار سی اف آر چین می باشد که تغییری نسبت به هفته قبل نداشته و برخی امیدوارند در 185 دلار سی اف آر معامله کنند. گرچه تقاضا نیز محدود است.

در هر حال عرضه هند هنوز پایین است و تقاضای خرید چینی ها تغییری نکرده و روند صعودی هفته های اخیر متوقف شده است. فعالان بازار چین انتظار دارند قیمت سنگ آهن در ثبات باشد  چون تقاضا تغییر جزیی داشته، مگر این که بازارهای سهام در امریکا سقوط کنند و جو بازارهای مالی جهان را بیش از این بر هم بزنند.

پیشنهاد قیمت هایی برای سنگ آهن خلوص 5/63 درصد هند در 188 تا 190 دلار سی اف ار شنیده شده ولی فروش در 186 دلار هم دشوار به نظر می رسد. شاخص قیمت سنگ آهن خلوص 62 درصد استیل ایندکس 6/1 دلار افت نموده به 176 دلار و 2 سنت در هر تن رسید. سنگ آهن خلوص بالای استرالیا تا 2 دلار افت قیمت داشت. اگر بازار های سهام بهبود یابند و یا حداقل ثبات داشته باشند شاید تا پایان این هفته قیمت سنگ آهن بهبود یابد.

۲۲ اَمرداد ۱۳۹۰ ۰۹:۱۹
تعداد بازدید : ۶۰۶
کد خبر : ۱۱,۶۵۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید