به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار مقاطع سی آی اس- 25/ 05/ 1390

مرکز خدمات فولاد ایران- ماه رمضان در کشورهای مسلمان و تعطیلات تابستانی کشورهای اروپایی اغلب بازارهای خریدار مقاطع سی آی اس را به رکود برده است. وضعیت بازارهای سهام جهان نیز بر این رکود افزوده است. فروشندگان مقاطع سی آی اس باید در این وضعیت که قیمت های صادراتی ترکیه رو به کاهش است قیمت ها را کاهش دهند. اوکراینی ها که هنوز تولید سپتامبر را پیش فروش نکرده اند احتمالا زودتر قیمت ها را کاهش می دهند.

هفته اخیر میلگرد کارخانه آرسلورمیتال 10 تا 15 دلار افت داشت و ظاهرا 5 دلار دیگر تخفیف می دهد. در هر حال تقاضا هنوز کم است. وارد کنندگان عراقی که نیمه دوم جولای خرید های لازم را انجام دادند تا یک ماه دیگر وارد بازار می شوند. لبنان نیز فعال نیست ولی شاید اوایل سپتامبر وارد بازار شود چون ساخت و ساز بهتر می شود. تقاضای پایین و قیمت های پایین بازار داخلی در سوریه موجب توقف بازار واردات شده است. از طرفی روسیه به فروش در بازار داخلی تاکید دارد و قیمت های صادراتی آن بالاست.

تقاضای مفتول نیز کم است و در تناژ پایین معامله شده است. آرسلورمیتال به دنبال کاهش قیمت میلگرد قیمت مفتول را نیز 15 دلار کاهش داد. کارخانه متینوست قیمت را ثابت نگه داشته  و مفتول آن 750 دلار فوب است. که نسبت به 725 تا 740 دلار فوب آرسلورمیتال و ترکیه بالاست.

از طرفی تقاضا در جنوب شرق آسیا خوب است و صادر کنندگان سی آی اس قیمت را بالا نگه داشته اند. میلگرد اوراز 725 تا 735 دلار سی اند اف است در حالی که آخرین معالمه ها 730 دلار سی اند اف بود.

۲۵ اَمرداد ۱۳۹۰ ۰۹:۱۲
تعداد بازدید : ۶۳۵
کد خبر : ۱۱,۶۹۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید