به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار بیلت سی آی اس- 25/ 05/ 1390

مرکز خدمات فولاد ایران- هنوز صادر کنندگان بیلت سی آی اس با کمبود تقاضا در اغلب بازار های خریدار روبرو هستند. نبود تقاضا در حوزه دریای سیاه موجب شده عرضه کننده ها علی رغم کمبود عرضه در ثابت نگه داشتن قیمت های سپتامبر دچار مشکل شوند. روند رو به کاهش بازار مقاطع مطمئنا بر محصولات نیمه تمام نیز اثر می گذارد. هنوز ایران قیمت بیلت سی آی اس را بالا می داند. در خاور دور تقاضا با ثبات است و برخی پیش فروش اکتبر را آغاز نموده اند.

اواسط آگوست قیمت مقاطع صادراتی ترکیه نزولی شده و قیمت های سی آی اس را پایین آورد از این رو وضعیت بازار بیلت را نامساعد کرده است. هفته اخیر عرضه کنندگان خوش بین بیلت را 690 تا 700 دلار فوب پیشنهاد داده اند ولی این قیمت مورد قبول کسی نیست. در هرحال اکثر عرضه کننده ها حاضرند تخفیف بدهند و در 680 تا 685 دلار فوب عرضه می کنند چون تقاضا نیست.

در حوزه دریای خزرهمچنان اوضاع وخیم است. بیلت سی آی اس عرضه نمی شود. هنوز معلوم نیست عرضه کننده اصلی به این منطقه بیلت سپتامبر را پیشنهاد می دهد یا نه. ممکن است عرضه را مثل ماه قبل  به بازار داخلی روسیه ببرد. قزاقستان 650 دلار سی پی تی عرضه کرده و محصول سپتامبر را تا پایان آگوست عرضه می کند. باکو استیل بیلت تولید آگوست را به ایران 660 دلار فوب عرضه کرده که 10 دلار طی یک هفته رشد داشت.

در حوزه دریای خزر اخیرا تجار خریداران اصلی بیلت بوده اند. ایرانی ها قیمت های بالای بیلت را که ناشی از کمبود عرضه بود نپذیرفتند. از طرفی موجودی انبار ها در بندر انزلی اخیرا کاهش داشته چون نوردکاران از بازار داخلی خرید می کنند. با توجه به کاهش موجودی به نظر فعالان بازار، ایران به زودی باید واردات بیلت را افزایش دهد.

صادر کنندگان سی آی اس در بنادر خاور دور از خرید مصرف کنندگان جنوب شرق آسیا راضی هستند. اوراز 80 هزار تن بیلت سپتامبر را 675 تا 685 دلار سی اند اف معامله کرده، آماده شروع عرضه اکتبر است. آخرین قیمت معاملات در680  تا 685 دلار هم شنیده شده است.

۲۵ اَمرداد ۱۳۹۰ ۰۹:۱۵
تعداد بازدید : ۷۸۵
کد خبر : ۱۱,۶۹۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید