به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

نگرانی اقتصادی اروپا و بازار ورق ایتالیا- 27/05/1390

مرکز خدمات فولاد ایران- نگرانی های اقتصادی اخیر، بازار ورق ایتالیا را سردرگم نموده است. در حالت طبیعی قیمت ورق گرم باید در سپتامبرافزایش یابد ولی هنوز معلوم نیست قیمت بازار نقدی ورق جنوب اروپا به کف رسیده یا نه.

قیمت فعلی ورق گرم با توجه به هزینه سنگ آهن و نیاز بازار به تکمیل موجودی باید به کف رسیده باشد. ولی اگر وضعیت اقتصادی بد تر شود بر میزان عرضه فولاد و به دنبال آن بر قیمت ورق اثر خواهد گذاشت.

نوسانات نرخ ارز نیز عامل مهمی است. فعلا ایتالیا خرید از بازار داخلی را ترجیح می دهد تا از بازار خاور دور. ولی اگر نرخ دلار کاهش یابد ایتالیایی ها شاید خرید از بازار خاور دور را در اولویت قرار دهند. اخیرا روس ها بیشترین عرضه را به ایتالیا داشته اند  ولی در تناژ پایین چون ترجیح می دهند در زمان اوج قیمت ها از سهمیه صادراتی خود به ایتالیا استفاده کنند. اگر نرخ ارز مطابق میل فولادسازان داخلی تغییر نکند باید قیمت ها را برای حفظ سهم بازار کاهش دهند.

آخرین قیمت قراردادهای بازار داخلی 505 تا 520 یورو درب کارخانه بوده و معامله ای در 495 یورو نیز شنیده شده است. قیمت پیشنهادی وارداتی 700 تا 710 دلار فوب ( 486 تا 493 یورو ) می باشد و معاملات محدودی بسته شده است.

۲۷ اَمرداد ۱۳۹۰ ۰۸:۰۲
تعداد بازدید : ۷۷۷
کد خبر : ۱۱,۷۲۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید