به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

پیشنهاد ریو برای 20 درصد تخفیف در قیمت سنگ آهن

شرکت ریو تینتو اعلام کرده است که قیمت جدید قراردادی سنگ آهن را تا 20 درصد کاهش خواهد داد. اما انجمن آهن و فولاد چین به طور آشکار مخالفت خود را با این پیشنهاد اعلام کرده است. این انجمن معتقد است که این میزان کاهش قیمت بسیار کم است.

انجمن آهن و فولاد چین از فولادسازان چینی خواسته تا قبل از این که این انجمن و عرضه کنندگان بزرگ دنیا بر سر قیمت سنگ آهن به توافق برسند، تنها 60 درصد از قیمت قراردادی سال 2008 را به عنوان پیش پرداخت برای خرید سنگ آهن در سال جاری بپردازند. 

از آن جایی که هنوز برای قیمت قراردادی سنگ آهن در سال جدید توافقی حاصل نشده است، شرکت ریوتینتو به طور موقت قیمت سنگ آهن را در قراردادهای جدید 20 درصد نسبت به قیمت سال گذشته کاهش داده است.

مدیر کل انجمن آهن و فولاد چین اظهار داشت قیمت قراردادی سنگ آهن در سال جاری باید متناسب روند قیمت های فولاد تعیین گشته و به سطح قیمت آن در سال 2007 برسد که این به معنای حداقل 40 درصد کاهش در قیمت سنگ آهن است.  

مدیر این انجمن اظهار داشت از آن جایی که اول آوریل یعنی زمان شروع قراردادهای جدید گذشته است، انجمن از فولادسازان خواسته 60 درصد قیمت قراردادی سال 2008 را از پیش بپردازند. وی افزود پذیرش 20 درصد کاهش محال است. زیرا در حال حاضر قیمت تحویل نقدی سنگ آهن از 60 درصد قیمت قراردادی آن در سال 2008 پایین تر است.

با توجه به کاهش تولید در سطح جهان و روند بازار معاملات نقدی سنگ آهن، موسسه FMG پیش بینی می کند که قیمت سنگ آهن 40 درصد کاهش یابد.

قیمت تحویل نقدی سنگ آهن در 27 مارس حدود 57 درصد نسبت به اوج آن در ژوئن سال گذشته کاهش نشان می دهد. قیمت سی آی اف برای سنگ آهن خلوص 5/63 درصد هند نیز حدود 70 درصد تنزل کرده و از 205 دلار در آخر 2007 به 60 تا 62 دلار هر تن رسیده است. بنابراین کاهش زیاد قیمت قراردادی سنگ آهن موجه به نظر می رسد. 

۲۲ فروردین ۱۳۸۸ ۱۲:۴۶
تعداد بازدید : ۹۰۹
کد خبر : ۱,۲۲۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید