به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار فولاد جهان حال خوبی ندارد-24/07/1390

مرکز خدمات فولاد ایران- صنعت فولاد دنیا دوران سختی را پشت سر می گذارد. در حالی که عرضه کننده ها نسبت به کاهش قیمت مقاومت می کنند، خریداران نیز سیاست انتظار پیش گرفته اند چرا که نگرانی شدیدی نسبت به رکود اقتصادی در سطح جهان وجود دارد.

فعلا خریداران دست از معامله برداشته اند چون معتقدند قیمت ها باز هم کاهش می یابد. برای بازار ورق انتظار می رود تا پایان سال رکود بر بازار حاکم باشد و قیمت ها شاید در فصل اول سال 2012 تحت تاثیر کاهش تولید و در مقابل افزایش خرید ها بالا برود.

در هر حال ماندگاری هر گونه روند صعودی در قیمت ها به اقتصاد اروپا بستگی دارد که به رکود نرود و تولید کننده ها عرضه را با میزان تقاضا تطبیق بدهند. همچنین به نرخ یورو نسبت به دلار و حمایت آن از بازار داخلی اروپا نیز بستگی دارد.

در جنوب اروپا جو به کلی منفی است و در شمال رو به رکود است. برخی از بخش ها بهتر کار می کنند از جمله بخش ماشین آلات سنگین، برخی شرکت های خودروسازی و بخش انرژی که البته بیشتر در امریکا بهبود دارد.

چشم انداز بازار مقاطع تداوم فشار بر بازار است. هنوز مازاد ظرفیت یک مشکل بزرگ این بازار است. قیمت ها تحت تاثیر قیمت قراضه و توازن عرضه و تقاضا حرکت خواهند کرد.

همچنین هنور نمی توان بر کمک بازار های مالی به ثبات قیمت ها حساب کرد چون نقدینگی بازار کم است.

۲۴ مهر ۱۳۹۰ ۰۹:۳۲
تعداد بازدید : ۷۶۴
کد خبر : ۱۲,۲۹۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید