به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار سنگ آهن-28/07/1390

مرکز خدمات فولاد ایران- قیمت پیشنهادی سنگ آهن خلوص 5/63 درصد هند نزولی است و به 164 تا 166 دلار سی اف آر  رسیده است. هفته اخیر قیمت 8 دلار پایین آمده  و افت قیمت هند بر قدرت رقابت محصول استرالیا نیز اثر گذاشته است. با توجه به موجود بودن سنگ آهن خلوص پایین استرالیا، اخیرا چینی ها از هند خرید نکرده اند و قیمت پیشنهادی هندی ها را به زیر 170 دلار رساندند. در حالی که هندی ها قبلا این قیمت را پایین ترین سطح قابل قبول می دانستند.

چینی ها نظرات مختلفی در مورد بازار دارند برخی معتقدند چون سال جاری چنین سطح قیمتی برای سنگ آهن هند ندیده اند باید کم کم وارد بازار شوند و معتقدند درخواست خرید کارخانه ها چند روزی است رو به بهبود است.

ولی بسیاری وضعیت مالی فولادسازان چینی را نامساعد می بینند و بعید می دانند تا پایان سال بهتر شود از طرفی نسبت به تاثیر وضعیت بازار مسکن چین بر صنعت فولاد هشدار می دهند.

سنگ آهن فاین استرالیا هفته اخیر 10 دلار افت داشته به 155 دلار سی اف آر رسید و انتظار می رود روز های آتی به 151 تا 152 دلار برسد.

قابل ذکر است شاخص قیمت سنگ آهن خلوص 62 درصد استیل ایندکس به 153 دلار و 40 سنت رسیده که طی یک روز 4 دلار و 10 سنت افت داشت و این افت روزانه در 15 ماه گذشته بی سابقه بوده است.

۲۸ مهر ۱۳۹۰ ۰۸:۱۸
تعداد بازدید : ۱,۱۷۴
کد خبر : ۱۲,۳۳۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید