به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

صنعت فولاد امریکا، امیدوار-22/08/1390

مرکز خدمات فولاد ایران- در نظر سنجی اخیر استیل ایندکس، با توجه به تقاضای نزولی فولاد چین واروپا و با توجه به بازار سنگ آهن، 20 درصد فعالان بازار در انتظار افزایش قیمت فولاد در سه ماه آتی هستند. احتمال افت قیمت بیشتر موجب شده خریداران محتاطانه عمل کنند. بسیاری در انتظار افت قیمت بیشتر نشسته اند. در امریکا، مدت زمان تحویل ورق گرم اخیرا 26 روز  بوده و نشان می دهد که فاصله بین سفارش کالا و تحویل آن به کمترین سطح خود از ماه مه سال 2009 رسیده که خود عاملی برای خرید در تناژ پایین شده است تا خریداران ریسک کمتری متحمل شوند.

به نظر می رسد که خریداران فولاد در امریکا معتقدند در کل اقتصاد امریکا دیگر به پایین ترین سطح رکود رسیده ولی بازار ها برای مدتی در سطح پایین فعلی باقی می مانند. برای اولین بار در سال جاری، هیچ کس در امریکا انتظار ندارد اقتصاد این کشور در 6 ماه آینده نزولی باشد. البته 60 درصد بر این باورند شرایط فعلی ماندگار است و 40 درصد در انتظار بهبود هستند. در داخل صنعت فولاد 40 درصد خریداران فولاد معتقدند فروش و تولید فولاد 6 ماه آتی صعودی می شود ، 50 درصد در انتظار ثبات بازار و تنها 10 درصد در انتظار افت بودند. اغلب خریداران فولاد در این کشور ( 70 درصد ) برای یک تا دو ماه موجودی دارند و 20 درصد برای 2 تا 3 ماه و تنها 10 درصد برای کمتر از یک ماه موجودی داشتند.

یک عامل فشار بر بازار نقدی، مازاد عرضه امریکاست. در اروپا نیز وضعیت بازار چنگی به دل نمی زند تجار تنها برای نیاز فوری خرید می کنند. موجودی ورق گرم برای سه ماه بازار کافی است.

۲۲ آبان ۱۳۹۰ ۰۹:۱۸
تعداد بازدید : ۶۷۲
کد خبر : ۱۲,۵۵۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید