به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

اقتصاد چین آرام می شود-23/08/1390

مرکز خدمات فولاد ایران- انتظار می رود اقتصاد چین فصل چهارم آرام تر شده باشد و سال آینده نیز چنین روندی را طی کند. پس از آن که سال گذشته نرخ تورم به شدت در چین بالا رفت دولت چین نرخ ذخیره احتیاطی بانک ها را بالا برد و نقدینگی بازار را کاهش داد. از این رو اعطای اعتبار از جانب بانک ها کم شد. در نتیجه بازار مسکن راکد شد. با افزایش موجودی بازار، فروشندگان مسکن قیمت ها را پایین می آورند تا تقاضا بالا برود و در برخی شهر ها نرخ مسکن 10 تا 15 درصد ارزان شد.

این آرامش رشد اقتصادی می تواند وضعیت بدتری برای سال آینده داشته باشد. که بر بازار فولاد تاثیر شدید می گذارد. فولادسازان چینی و تجار ماه سپتامبر انبار ها را به امید بهبود قیمت ها و تقاضا در اکتبر  پر کردند ولی ضعف بازار مسکن و افت قیمت سنگ آهن مانع از به حقیقت پیوستن این پیش بینی شد و تنها ماه گذشته وام دهی بانک ها کمی بیشتر شد.

روند صعودی تولید فولاد چین نیز رو به آرامش است. سال آینده احتمالا ساخت مسکن شخصی کاهش می یابد و ساخت و ساز غیر مسکونی نیز آرام تر می شود. امسال مصرف فولاد چین 9 درصد بالا رفته و تا سال 2015 معادل 5 درصد در سال رشد خواهد داشت.

۲۳ آبان ۱۳۹۰ ۰۸:۲۱
تعداد بازدید : ۷۶۹
کد خبر : ۱۲,۵۵۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید