به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

افت قیمت ورق در چین-23/08/1390

مرکز خدمات فولاد ایران- رکود بازار داخلی فولاد چین موجب شده تا کارخانه بائو استیل مجبور شود قیمت های دسامبر انواع ورق خود را کاهش دهد. قیمت ورق گرم و سرد این تولید کننده به ترتیب 32 و 48 دلار در هر تن کاهش یافته و حتی این کارخانه به مشتریان خود تضمین داده که اگر قراردادهای دسامبر را کامل ببندند و پرداخت نقدی داشته باشند تخفیف های بیشتری خواهد داد. ظاهرا در این صورت برای تحویل ماه آینده ورق گرم 48 دلار و ورق سرد 95 دلار تخفیف خواهد داد. که ورق گرم نسبت به قیمت نوامبر 16 دلار و ورق سرد 62 دلار ارزانتر خواهد شد.

لیست قیمت دسامبر بائو استیل  برای ورق گرم پس از کاهش قیمت 32 دلاری، 727 دلار بدون مالیات بر ارزش افزوده  است و برای ورق سرد پس از کاهش قیمت 48 دلاری معادل 806 دلار  بدون 17 درصد مالیات بر ارزش افزوده خواهد بود. که با اعمال تخفیف های مجدد برخی از مشتریان می توانند ورق گرم را 679 دلار و ورق سرد را 711 دلار در هر تن خریداری کنند.

به نظر فعالان بازار این افت قیمت دور از انتظار نبود چون بائو استیل ماه نوامبر سفارش زیادی دریافت نکرد. سیاست قیمت گذاری بائو استیل نشان می دهد که بازار ورق چین ماه آینده نیز ضعیف باقی خواهد ماند.  به دنبال کاهش قیمت بائو استیل بازار شانگهای فعلا ثابت مانده قیمت نقدی ورق گرم 654 دلار با 17 درصد مالیات بر ارزش افزوده است و ورق سرد 819 تا 831 دلار در هر تن با 17 درصد مالیات بر ارزش افزوده می باشد.  

البته اغلب فعالان بازار سیاست انتظار در پیش گرفته اند . کارخانه های دیگر نیز تا دو هفته آینده قیمت ها را اعلام می کنند و روند بازار مشخص تر خواهد شد. در این بین موجودی ورق گرم بازار شانگهای هفته قبل 20 هزار تن افت داشته به 48/1 میلیون تن رسید. کاهش موجودی بازار نیز به ثبات بازار نقدی کمک کرده است.

۲۳ آبان ۱۳۹۰ ۱۳:۳۸
تعداد بازدید : ۷۰۱
کد خبر : ۱۲,۵۶۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید