به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

افزایش واردات فولاد در اروپا-25/08/1390

مرکز خدمات فولاد ایران- آخرین آمار یوروفر نشانگر آن است که فشار بازار واردات در سه ماه دوم سال 2011 دراروپا افزایش یافت. کل واردات از کشور های غیر عضو اتحادیه اروپا 45 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت و 20 درصد نسبت به فصل اول سال بیشتر بود. ماهانه به طور متوسط 1/3 میلیون تن  فولاد از این کشور ها وارد اروپا شد و در سه سال گذشته این رقم بی سابقه بوده است. در کل بازار فولاد اروپا، سهم واردات در فصل دوم سال 21 درصد بود در حالی که در سال 2010 به طور متوسط 16 درصد بوده است. در این بین واردات ورق رشد چشمگیری داشته در 8  ماه نخست سال جاری واردات ورق تخت 89 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته  و ورق سرد 68 درصد و همچنین واردات ورق گرم 43 درصد بالا رفت. در کل واردات انواع ورق فولادی 51 درصد افزایش یافت و در مورد مقاطع این رقم 21 درصد بود.

چین بزرگترین کشور غیر اروپایی بوده که بیشترین صادرات را به اروپا داشت. به ویژه برای ورق گالوانیزه. پس از آن ترکیه صادرات ورق بیشتری به اروپا داشت. بین ژانویه تا جولای 2011 ترکیه بزرگترین صادر کننده ورق گرم عریض به اروپا بود کشور های دیگری چون روسیه و اوکراین نیز نقش چشمگیری در بازار ورق اروپا داشتند.

انتظار می رود در کل سال 2011 واردات فولاد به اروپا 30 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته باشد. برای سال 2012 افت 5 درصدی پیش بینی شده است. روند نزولی افزایش تقاضا و احتمال قرار گرفتن نرخ یورو زیر 4/1 دلار برای مدتی موجب می شود تا واردات در سطح پایینی بماند.

۲۵ آبان ۱۳۹۰ ۰۸:۱۶
تعداد بازدید : ۶۴۳
کد خبر : ۱۲,۵۷۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید